ترکیب رنگی که در طراحی داخلی دوست دارم

تم مارس ما در Wit & Delight درباره لذت تزئین با رنگ است. برخی از سوالاتی که اغلب از خوانندگان می شنوم حول چگونگی انتخاب رنگ ها هستند و چگونه بفهمیم کدام ترکیب رنگ با هم خوب کار می کنند.

ترکیب رنگی که امروز به اشتراک می گذارم را می توان به طور گسترده از طریق رنگ دیوار اعمال کرد یا بیشتر در دکوراسیون یا مبلمان برجسته شده است. اگر از طراحی اتاق ناراضی هستید اما آماده نیستید که از ابتدا شروع کنید، رنگ را به روشی کوچکتر از طریق دکور وارد کنید. این می تواند یک راه واقعاً مفید برای “از گیر کردن” خود در فرآیند طراحی باشد. تغییر جزئی پالت رنگی خانه شما در جهتی جدید می تواند گرما و سرزندگی را به روشی واقعا قابل دسترس به ارمغان بیاورد.

قبل از اینکه به ترکیب رنگ‌های مورد علاقه‌ام بپردازیم، می‌خواستم یادداشتی را در مورد عناصر طراحی موجود به اشتراک بگذارم.

تصمیم گیری در مورد پالت رنگی که از طریق رنگ و دکور وارد اتاق خواهید شد، یک مکان بسیار مفید برای شروع هنگام طراحی طرح طراحی خود است. اما اگر به این رنگ‌ها در خلاء فکر می‌کنید، به خودتان بد کرده‌اید. همچنین در نظر گرفتن رنگ عناصر موجود که تغییر نمی کنند مفید است – چه رنگ کفپوش، رنگ تزئینات یا رنگ یک چراغ روشنایی. وقتی اتاق را به عنوان یک کل در نظر بگیرید، نتیجه نهایی مطمئنا چیزی است که دوست خواهید داشت.

در اینجا نه مورد از ترکیب رنگ های مورد علاقه من در طراحی داخلی وجود دارد…

برای نگاهی عمیق تر به نحوه استفاده از تئوری رنگ برای تعیین پالت رنگ خانه خود، این پست وبلاگ را بخوانید.

روی ترکیب رنگ های مکمل می چرخد

1. گوجه فرنگی قرمز و سبز

ما یک اتاق کامل در خانه خود داریم که به این پالت رنگ پررنگ اختصاص داده شده است. می توانید در این پست وبلاگ بیشتر در مورد اینکه چرا من این پالت رنگ را برای اتاق خانوادگی خود انتخاب کردم، بخوانید.

2. بیبی پینک و هانتر گرین

این یک ترکیب رنگ قابل تشخیص است (به قدم زدن در باغ گل رز فکر کنید) که هنگام استفاده در یک طرح دکور، هم آشنا و هم تازه احساس می شود.

3. شرابی و زرد روشن

چیزی که من در مورد این ترکیب رنگ خیلی دوست دارم این است که چقدر می تواند احساس آشنایی داشته باشد. منظور من از این این است که بورگوندی و زرد روشن (که در زیر روی کابینت ها و دیوارهای این حمام نشان داده شده است) یادآور تضاد آشنای سیاه و سفید است، به گونه ای که غنی و عمیق به نظر می رسد.

ترکیب رنگ های مشابه

4. صورتی سرد و قرمز گوجه ای

در تئوری، ترکیب رنگ صورتی و قرمز می تواند یادآور روز ولنتاین باشد. با این حال، اگر از صورتی بسیار خنک و قرمز گوجه‌ای استفاده کنید که در تناژ تضاد دارند، نتیجه کاملا تازه خواهد بود.

5. هانتر گرین و بیبی آبی

این یکی از ترکیب رنگ های مورد علاقه من است. من عاشق استفاده از رنگ سبز شکارچی به عنوان رنگ زمینه به جای رنگ های خنثی تر مانند سیاه یا قهوه ای هستم.

6. صورتی بژ و زنگ

این یک ترکیب رنگ خاکی، پاییزی و زیباست. در مثالی که در زیر نشان داده شده است، ترکیب رنگ آشنای صورتی و قرمز به صورتی بژ و با رنگ زنگ چوب ترکیب شده است. نتیجه یک محیط گرم و آرام است.

هتل Esmé، طراحی توسط Jessica Schuster Design، عکس توسط Christian Harder از طریق YinjiSpace

ترکیبات رنگی که خنثی را به ارمغان می آورد

7. سرولین آبی و کرم

لوسی ویلیامز این پالت را در آشپزخانه خود (در زیر نشان داده شده است) و به روشی اشباع تر در اتاق نشیمن خود، همراه با مبل طلایی خردلی نشان می دهد. شما می توانید تمام خانه او را در اینجا بگردید.

8. اخر و خاکستری

این یک ترکیب رنگ نسبتاً خنثی است که بسیار نزدیک به نظر می رسد، همانطور که در زیر از طریق شومینه خاکستری و صندلی های اخرایی نشان داده شده است. اخر با چوب گرم مانند بلوط سفید نیز ترکیبی باورنکردنی است.

9. سبز زیتونی و قهوه ای

این یک ترکیب رنگ قابل دسترس است که از طبیعت الهام می گیرد. لذت واقعی زمانی اتفاق می افتد که با عمق رنگ های قهوه ای و سبز بازی کنید. استفاده از سبز تیره تر باعث می شود رنگ قهوه ای غنی تر شود، در حالی که استفاده از سبز روشن تر کنتراست بیشتری ایجاد می کند به گونه ای که غیرمنتظره و تازه به نظر می رسد.