عمل قدرتمند به اشتراک گذاشتن داستانهای ما در مورد سلامت زنان

پنجشنبه دیگری بود. و من توسط یک پرستار با زبان ساخارن وزن می شدم ، در حالی که به طور همزمان به بالای عدد در ترازو نگاه می کردم ، به این امید که احساس “با وزنم کاملاً سرد هستم” را با نگاهی بی حال مبارزه می کنم.

“آیا برای شما خیلی زود است که سعی کنید نمونه ادرار را به ما بدهید؟” قطعاً س questionالی عجیب است که در ساعت نه صبح از یک غریبه بپرسید. اما ، پرستار جمله را مانند یک پرنده کامل خفه کرد در حالی که مرا به حمام می برد. و من که از بودن با یک غریبه خوشحال و واژن گنگ خود عصبانی بودم ، گفتم: “من هیچ قهوه ای نخورده ام ، اما یک کالج قدیمی را امتحان می کنم.”

در سال 2012 ، من اولین آزمایش پاپ اسمیر غیرطبیعی خود را انجام دادم. تمام این تجربه سخت و وحشتناک بود. در حالی که سر کار بودم با پزشکم تماس گرفتم ، در راه پله گریه کردم و زود رفتم. فکر می کردم دارم می میرم. از آنجا ، من اولین کولپوسکوپی خود را انجام دادم و سعی کردم خودم را فراتر از نفرت انگیز شجاع بدانم. من خودم را برای همه چیز سرزنش می کردم و عمیقا در مورد وضعیت انسان تعجب می کردم. اخبار بد تنها بخشی از زندگی است. و این یک یادآوری است که شما زنده هستید. نتایج آزمایش منفی شد. و سال بعد من برگشتم و دوباره این روند را طی کردم. من دیگر در راه پله گریه نکردم اما احساس کردم این رشد چرمی و سرسختانه در قفسه سینه ام هر سال بزرگتر می شود.

از فوریه 2012 ، هر فوریه ، من یک آزمایش پاپ اسمیر غیرطبیعی انجام داده ام. من فکر می کنم یک سال در آنجا بود که من رفتم اما سلولهای غیر طبیعی دوباره ظاهر می شوند. اکثر آنها با کولپوسکوپی و آزمایش منفی به پایان رسیده اند. اما ، در حالی که همیشه سپاسگزارم که بدنم می جنگد ، نمی توانم در صورت بازگشت سلول ها احساس ضعف کنم. من می خواهم آنها را حذف کنم ، اما جراحی من را در خطر بچه دار شدن در آینده قرار می دهد.

اخبار بد تنها بخشی از زندگی است. و این یک یادآوری است که شما زنده هستید.

اخبار بد تنها بخشی از زندگی است. و این یک یادآوری است که شما زنده هستید.

اخبار بد تنها بخشی از زندگی است. و این یک یادآوری است که شما زنده هستید.

سعی می کنم هر بار این مانترا را به خودم بگویم. اما ، ناشناخته ها می توانند بسیار دلسرد کننده باشند. حتي اگر تنها چيزي كه به ما قول داده اند زندگي و مرگ باشد. من متأسف نیستم که اینقدر رک صحبت می کنم. حقیقت است. و حقیقت سخت است.

با این حال ، امسال ، آزمایش پاپ اسمیر ، کولپوسکوپی و ویزیت پزشک یک پیچ عجیب و غریب داشت. سلول ها کمی بیشتر تهدید آمیز شدند. من فکر می کنم پزشک من سلول ها را “سطح 3” نامید ، اما من به طور کامل به خاطر نمی آورم. اگر در مورد واژن من مانند یک بازی ویدیویی صحبت می کنید ، نگران هستم. بدن من سلولهای دشمن را بهبود نمی بخشد. و حالشان بدتر می شد. دکترم تلفنی به من گفت: “می دانم که ناامید شده ای. اما به همین دلیل است که ما هر سال تماشا می کنیم. در زنان ، به ویژه در سن شما ، سلول ها می توانند به چیزی سرطانی تبدیل شوند که ما از آن آگاه نیستیم. و ما می خواهیم مطمئن شویم که بدی ها را گرفته ایم. “

بعد ، من فوراً LEEP را برنامه ریزی کردم. LEEP مخفف عبارت روش برش الکتروجراحی حلقه و به بیان علمی ، این فرایند از یک حلقه سیمی استفاده می کند که با جریان الکتریکی گرم می شود و سلول ها و بافت ها را در دستگاه تناسلی تحتانی زن حذف می کند. در حالی که به نظر می رسد وحشتناک است ، در واقع اینطور است. اما وقتی صبح روز عمل به پزشک مراجعه کردم ، هنوز آن را نمی دانستم.

دستگاهی که شبیه یک ژنراتور پشتیبان بود ، ساخته شده در دهه هشتاد ، از من استقبال کرد. پرستار و پرستار در حال آموزش ، ضمن بررسی فشار خون ، به من این روش را سریع معرفی کردند. آنها به من گفتند دستگاه بسیار شبیه به خلاء است. و اینکه ممکن است موج الکتریکی را در پاهایم احساس کنم. و همانطور که یک رستوران به من می گوید از شرایط خاصی خارج شده اند ، “صادقانه آدرنالین بدترین قسمت است”.

ببخشید؟ یک عدد آدرنالین؟ در… واژن من؟

فوراً وحشت کردم. آنها مجبور بودند برای من کراکر و آب سیب بیاورند. و اجازه دهید به شما بگویم ، خوردن سریع ترقه قبل از اینکه فردی با داروی بی حس کننده و آدرنالین به دهانه رحم شما شلیک کند ، کار ساده ای نیست. صدای دستگاه باعث شد احساس کنم در مطب دندانپزشکی و تزریق آدرنالین هستم بود بدترین. احساس می کردم قصد دارم یک میلیون ارائه در روده و سپس سینه ام ارائه دهم. اعصابم از نوک انگشتانم خارج شد و انگشتان پای بنفش خود را زیر نورهای فلورسنت برهنه تصور کردم.

من از عدم قدرت و شفافیت پیرامون سلامت زنان و داستانهای آرام پیرامون آنها بسیار ناامید شده ام. چرا باید اینقدر احساس تنهایی کنیم؟

در حالی که من آنجا نشسته بودم و با افزایش ناگهانی آدرنالین خود برخورد می کردم ، یک حلقه سیمی – که بسیار شبیه چیزی است که بادکنک ها را در ساحل بیرون می کشید – بافت غیرطبیعی دهانه رحم را برش داد ، به اندازه ای که اندازه یک نوک انگشت را بپوشاند. به از آنجا ، دهانه رحم من بود سوخته برای جلوگیری از هرگونه خونریزی سوخته !! چگونه نمی دانستم این اتفاق مرتب برای زنان می افتد ؟! و حالا به من !؟ و ما هیچ چیزی نمی گیریم اما یک تایلنول و یک پوشک برای پوشیدن از بیمارستان؟

تقریباً به همان سرعتی که شروع شد ، تمام شد ، اما مجبور شدم آنجا دراز بکشم تا هورمون آدرنالین فروکش کند. و طبق معمول ، پزشک یک جامبو پد را که محکم در یک جعبه مقوایی بسته شده بود به من داد و گفت وقتی نتیجه گرفت با من تماس می گیرد. من پانزده دقیقه بعد با دستورات سختگیرانه به خانه رفتم تا دو هفته رابطه جنسی ، ورزش یا دوش واژن نداشته باشم. عالی است ، زیرا سطح کلی استرس و قوانین بهداشتی من به هر حال اجازه انجام این کارها را به من نمی دهد.

از زمان روش LEEP من ، دهها درک برای من روشن شد. آنها واقعی و دشوار بودند. من نه سال است که به طور خصوصی با پاپ های غیرطبیعی و روش هایی که بعد از آنها انجام می شود سر و کار دارم. من در مورد ننگ پشت صحبت در مورد سلامت زنان در مقاله ای برای عقل و لذت چند سال پیش با نام “داستانهای غیر عادی زنان با صدای بلند و زیبا”. “و من می خواهم این پاسخ بلندتر من باشد. در صورت تمایل ، پیگیری تند و تیز انجام دهید. به همین دلیل داستان خود را در بالا به اشتراک گذاشتم. من از عدم قدرت و شفافیت پیرامون سلامت زنان و داستانهای آرام پیرامون آنها بسیار ناامید شده ام. چرا باید اینقدر احساس تنهایی کنیم؟ چرا پزشکان در مورد سلامتی ما متفاوت با ما صحبت نمی کنند؟ چرا این همه هزینه برای ما دارد؟ تجربه سلامت زنان باید با صدای بلند و واضح شنیده شود. (یادداشت نویسنده: متوجه می شوم که شیوه زندگی و تجربه من بیشتر زنانی نیست که داستانهای سخت تر و کمتری از من دارند.) اما ، در حال حاضر ، این مال من است.

به عنوان مثال ، پاپ اسمیر غیرطبیعی در زنان بسیار شایع است. با توجه به مرکز جامع سرطان روزول پارک ، از سه میلیون در زنانی که در سال یک آزمایش پاپ اسمیر غیرطبیعی انجام می دهند ، کمتر از یک درصد به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند. حتی بیشتر ، برای چیزی که بسیار رایج است ، هزینه کولپوسکوپی سالیانه 600 تا 900 دلار از جیب من در هر بهار است. اگر بیمه نداشتم ، هریک برای من هزاران هزینه در بر داشت. پزشکان همیشه نظارت بر سرطان دهانه رحم را توصیه می کنند و من از آن زمان کولپوسکوپی را از دست ندادم. وقتی این کار در سال 2012 شروع شد ، من پول زیادی به دست نمی آوردم و مجبور شدم یک برنامه پرداخت را شروع کنم. یک سال طول کشید تا صورتحساب را بپردازم – دقیقاً برای حساب بعدی.

همچنین اخیراً در مورد بچه دار شدن با پزشکم صحبت کردم. این موضوعی بود که برای شروع بحث مناسب بود ، حتی اگر من هر سال در اتاقی نشسته بودم و سرش بین پنجه های من با پنبه بود. وقتی ترجیح می دهم کنترلی را کنار بگذارم ، بحث کردیم و او گفت که افتخار می کند که من سیگار نمی کشم. علاوه بر این ، اگر می خواهید سریعتر باردار شوید ، همیشه می توانید 5 تا 10 کیلوگرم وزن کم کنید. ” او این را خیلی سریع گفت و بعد وارد بحث آزمایش خون شد ، اما من نشسته بودم و زبانم را نشان می دادم و رول هایم را زیر روپوش کاغذی ام می شمردم ، مثل شمارش گوسفندان قبل از خواب.

او چند بروشور به من داد که به نظر می رسید در اوایل دهه نود چاپ شده اند ، حتی اگر تاریخ انتشار آن 2002 باشد. یکی از آنها “غربالگری و تشخیص فیبروز کیستیک” و تنها چیزی که به آن فکر می کردم یک “نقص” دیگر بود. من می توانم مسئول این امر باشم ، زیرا متوجه شدم که حامل CF هستم. در میان همه چیز دیگر.

تصور بارداری فوری باعث شد احساس کنم همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود. و من در همه جای بارداری احساس گناه کردم. خیلی چاق شدی زیاد می نوشی. شما سیگار می کشید. کمربند ایمنی میبندی؟ ژن های شما می توانند بیماری را منتقل کنند. ممکن است مشکلی در خون شما وجود داشته باشد. آن سلولهای غیر طبیعی را حذف نکنید. این سلولهای غیر طبیعی را بردارید. نظارت ، نظارت ، نظارت. پول پول پول.

اخبار بد تنها بخشی از زندگی است. و این یک یادآوری است که شما زنده هستید.

من به شدت معتقدم که و اگر ما داستانهای یکدیگر را در مورد سلامت زنان بدانیم ، می توانیم خیلی بهتر باشیم. اخبار بد بخشی از زندگی است و اگر نتوانیم اخبار بدی را که در سلامت ما وجود دارد بشنویم ، چه می کنیم؟ اگر من جزئیات یک روش LEEP را می دانستم ، بهتر بودم. اگر می توانستم قبلاً در مورد اشتراکات پاپ اسمیر غیرطبیعی بدانم ، بهتر بودم. اگر می دانستم وزن من به این دلیل نیست که نمی توانم بچه دار شوم ، این که تشکیل خانواده کاملاً در وسط من نیست ، بهتر بودم. ما هنوز می توانیم از عدم همدلی در سلامت زنان سرخورده باشیم. اما ، بهتر است آن را تغییر دهیم.

من نمی دانم چگونه می توان زمزمه مودبانه و آرام سلامت زنان را در حال حاضر تغییر داد. اما ، امیدوارم داستان من و این لحظه ای که شما در حال خواندن آن هستید بتواند مکالمه ای را به اندازه کافی قوی آغاز کند که ما را در داستانهای متعدد ما بلندتر کند.

این یک سفارش بزرگ است و من نمی دانم چگونه در حال حاضر زمزمه مودبانه و آرام سلامت زنان را تغییر دهم. اما ، امیدوارم داستان من و این لحظه ای که شما در حال خواندن آن هستید بتواند مکالمه ای را به اندازه کافی قوی آغاز کند که ما را در داستانهای متعدد ما بلندتر کند. آنها داستانهای یکسانی نیستند اما ما شایسته شنیدن آنها هستیم زیرا یکسان نیستند. من این را بارها در برخی موارد نوشته ام ، اما داستانها ما را زنده نگه می دارند.

شما در سفر سلامتی خود تنها نیستید. شما تنها بر روی کاغذ کلینیک پزشک معالج تنها نیستید و به گونه های عرق کرده باسن خود چسبیده اید. هنگامی که یک نوار چسب به ران خود می زنید تنها نیستید تا جریان الکتریکی در مچ پا و زانوها شما موج بزند. وقتی پزشک می گوید نتایج نشان می دهد دیسپلازی خفیف و حاشیه های واضح وجود دارد ، شما تنها نیستید. وقتی تعجب می کنید که این یعنی چه و سال آینده شما را به کجا خواهد برد. یا بعدی. هنگامی که پزشک به شما می گوید در صورت کاهش وزن می توانید سریعتر باردار شوید ، تنها نیستید. و مهمتر از همه ، وقتی احساس می کنید تنها هستید ، تنها نیستید.