نکات طراحی زیرزمین برای یک فضای تاریک

ما فقط یک پنجره کوچک در زیرزمین خود داریم. بیش از نیمی از متراژ خانه ما زیر سطح زمین قرار دارد، بنابراین استفاده بهینه از این فضا به معنای استفاده از تکنیک‌های طراحی خلاقانه است تا کمتر احساس «خزنده» در آن ایجاد شود – همانطور که بچه‌های من می‌گویند.

امروز پنج نکته طراحی زیرزمین را به اشتراک می‌گذارم تا فضای تاریک را روشن و جذاب کنید.

1. رنگ های رنگ مناسب را انتخاب کنید

در حالی که من عاشق رنگ های تند دیوار در قسمت های دیگر خانه، در زیرزمین هستم، به طور کلی توصیه می کنم رنگ های خانواده سفید یا کرم را انتخاب کنید. رنگ های روشن تر به انعکاس نور کمک می کنند و فضا را روشن و مطبوع می کنند.

ماه گذشته وقتی اتاق خانوادگی زیرزمین خود را رنگ آمیزی کردیم، از دو رنگ استفاده کردیم: کبوتر سفید و پارچه بادبانی، هر دو اثر بنجامین مور. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که کل اتاق بسیار روشن‌تر از قبل احساس شود. رنگ پارچه بادبانی نیز به لطف رنگ های بژ گرم، حس گرما را به فضا می بخشد.

2. هنر را به دیوارها اضافه کنید

افزودن هنر به دیوارهای زیرزمین شما می تواند فضا را متحول کند. در زیرزمین هایی با سقف کم، من به ویژه قطعاتی را توصیه می کنم که توهم ارتفاع را ایجاد کنند. چند قطعه در مقیاس بزرگ و بلند را که دوست دارید انتخاب کنید – از تفاوت آنها شگفت زده خواهید شد.

3. منسوجات فراوان بیاورید

منسوجاتی مانند فرش، بالش و پتو پادزهر برای هر فضایی هستند که به طور طبیعی تاریک و سرد است. به دنبال چیزی دنج و جذاب بروید، مانند یک فرش نرم (من عاشق شیک بودن فرش های Nordic Knots) یا یک پتوی بافتنی درشت. چند بالش پرتابی با الگوهای زیاد به کاناپه اضافه کنید. هر فضایی با منسوجات خوب فوراً گرمتر و جذاب تر خواهد بود.

من همچنین هنگام طراحی زیرزمین خانه قبلی خود این نکات طراحی را در نظر گرفتم.
عکس توسط Colleen Eversman در 2ndtruth Photography

4. روی نورپردازی تمرکز کنید

نورپردازی روشی تاثیرگذار برای آوردن گرما و نور به زیرزمین است.بخصوص یک زیرزمین بدون پنجره می‌توانید چراغ‌های فرورفته یا دیوارکوب نصب کنید، لامپ‌ها اضافه کنید، و حتی با چراغ‌های رشته‌ای خلاقیت به خرج دهید تا فضایی دنج به اتاق بدهید.

در اتاق خانوادگی زیرزمین ما، من دوست دارم این گزینه را داشته باشم که وقتی در طبقه پایین هستم و با بچه‌ها لباس می‌شویم یا ورزش می‌کنم، چراغ‌های توکار را روشن کنم. وقتی می خواهیم حال و هوای دلپذیرتری داشته باشیم، چند لامپ را روشن می کنیم.

5. چند تکه مبلمان غیرمنتظره را بگنجانید

از اضافه کردن مبلمانی که به فضا شخصیت می بخشد نترسید. من عاشق چهارپایه های کوچک بد بو که هم به عنوان نشستن و هم مکانی برای نوشیدن نوشیدنی عمل می کنند. لایه بندی در بافت های منحصر به فرد همیشه به گرما بخشیدن به فضا کمک می کند، بنابراین هنگام انتخاب مبلمان به این موضوع نیز توجه کنید.

توجه سردبیر: این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. Wit & Delight از پیوندهای وابسته به عنوان منبع درآمد برای تأمین مالی عملیات کسب و کار استفاده می کند و کمتر به محتوای مارک دار وابسته است. Wit & Delight پشت همه توصیه های محصول است. هنوز درباره این پیوندها یا فرآیند ما سؤالی دارید؟ در صورت تمایل به ما ایمیل بزنید.