نکات مخفی من برای سازماندهی (و ماندن)

از مادرم بپرس ، او به تو می گوید که از بچگی استعداد سازماندهی دارم.

بله ، من آن دختری بودم که در سن هفت سالگی از کشوها و کمدهای مادرش عبور می کرد و مرتباً آرایش ، جواهرات ، لباس و غیره خود را مرتب می کرد. ببخشید ، مامان! این امر در تمام دوران جوانی من ادامه داشت و حتی اکنون ، وقتی برای بازدید از آلمان به خانه می آیم ، همیشه در نهایت چیزی را در محل والدینم سازماندهی می کنم. این فقط در طبیعت من است.

من متوجه می شوم که من احتمالاً در اقلیت هستم و اکثر مردم بشر نمی توانند از راه دور آرامش بخش یا نشاط بخش باشند. و متوجه می شوم! زندگی به اندازه کافی وحشی است ، با قرارهای ملاقات ، برنامه زمانبندی و مهلتهای ملاقات. پس چرا با آن کشوی آشغال ، آن کمد سرریز شده یا (نفس نفس زدن!) از صندوق ورودی ایمیل که هزاران ایمیل خوانده نشده دارد خود را اذیت کنید؟ (یادداشت نویسنده: این چیزی است که من نمی توانم و هرگز نخواهم توانست سرم را دور آن بچرخانم.)

بنابراین اگر شما هنوز کسی نیستید که از سازماندهی لذت می برید ، ترفندی که من پیدا کردم این است که در یک زمان به یک کار بپردازید. این می تواند لوازم آرایشی ، لباس یا عکسهای قدیمی شما از دانشگاه باشد که هنوز در یک آلبوم نیست. هر چه که هست ، به یک چیز پایبند باشید و به چیزهای دیگری که نیاز به سازماندهی دارند توجه نکنید. به موقع به آن خواهید رسید

ترفندی که من پیدا کردم این است که در یک زمان به یک چیز بپردازم. به به به هر چه که هست ، به یک چیز پایبند باشید و به چیزهای دیگری که نیاز به سازماندهی دارند توجه نکنید. به موقع به آن خواهید رسید

در حالی که آخرین کاری که می خواهم انجام دهم این است که به نظر می رسد من فردی هستم که زندگی ام را کاملاً در کنار هم گذرانده ام ، 24/7 ، من به سازماندهی شده بودن ، تبدیل یک دسته لباس یا یک دسته کاغذهای گشاد به یک اثر هنری منظم افتخار می کنم. به بنابراین بدون بحث بیشتر ، در اینجا راه هایی وجود دارد که من می توانم بخش های خاصی از زندگی خود را سازماندهی کرده و بدون مشکل اجرا کنم.

محصولات زیبایی من

اعتراف می کنم ، من یک شیطان محصول زیبایی هستم. من دوست دارم مارک های جدید را امتحان کنم و ببینم کدام مارک ها برای من کار می کنند (و کدام ها نه). و یکی از بهترین بخش های خرید آنلاین همه نمونه های رایگان است که تمایل دارند شامل شوند. اگر برای تعطیلات آخر هفته به جایی سفر می کنم و فقط یک کالای دستی حمل می کنم ، همیشه این نمونه ها را با خود می آورم. آنها فضای بسیار کمی را در کیف من اشغال می کنند و ، علاوه بر این ، TSA پسند هستند.

اما به اندازه کافی در مورد آن ، ابتدا اجازه دهید در مورد مکان شما صحبت کنیم فروشگاه لوازم آرایشی شما ، که یکی از ستون های سازماندهی است. بسته به شرایط زندگی شما ، ممکن است آنقدر خوش شانس باشید که یک میز ناهمواری کامل در اتاق خواب خود داشته باشید یا یک قفسه بزرگ حمام (این من هستم). یا ممکن است فقط یک قفسه کوچک در کابینت آینه حمام خود یا یک کشو جداگانه در کابینت زیر داشته باشید. در هر کجا که لوازم آرایشی شما زندگی می کند ، مطمئن شوید که برای ذخیره سازی روشن سرمایه گذاری کرده اید که به شما این امکان را می دهد تا به سرعت تشخیص دهید که بدنبال چه چیزی هستید.

اگر جایی برای نمایش لوازم آرایشی خود دارید ، پیشنهاد می کنم یک پایه آرایش روشن داشته باشید که تقریباً در هر فروشگاه Target یا Container فروخته می شود. آنها ارزان و بسیار کاربردی هستند. اگر فقط به فضای کشو دسترسی دارید ، چند کیف آرایشی شفاف با روکش زیپ دار انتخاب کنید. اینها هم معجزه می کنند. و هر کاری که می کنید ، اگر این مسیری است که طی می کنید ، همه محصولات خود را در یک کیسه نگهداری نکنید. آنها را بر اساس دسته بندی کنید – چشم ها ، لب ها ، صورت ، ناخن ها و غیره. مطمئناً ممکن است چند کیف دیگر در کشوی خود داشته باشید ، اما وقتی آن را نگه دارید می دانید که کیسه چیست.

هنگامی که فضای ذخیره سازی خود را ارتقا می دهید ، همچنین توصیه می کنم از زرادخانه لوازم آرایشی فعلی خود استفاده کنید. آیا می دانید محصولات زیبایی شما ماندگاری دارد؟ درست است ، ریمل ها و سایر محصولات چشمی باید بعد از حدود شش ماه کنار گذاشته شوند ، در حالی که محصولات لب می توانند نزدیک به یک سال دوام داشته باشند. اگر محصولاتی دارید که هرگز آنها را باز نکرده اید یا استفاده نکرده اید ، چرا آنها را به دوستان یا اعضای خانواده خود هدیه نمی دهید؟ ممکن است شخص دیگری فقط عاشق آن رنگ ، سایه یا جلوه باشد.

و اگر می خواهید یک تمیزکاری عمیق انجام دهید ، چرا محصولات خود را کمی حمام نکنید؟ هر 3-4 ماه یکبار سینک حمام خود را با صابون ظرف و آب گرم پر می کنم و لوازم آرایشی را شستشو می دهم و هرگونه لکه یا تکه های کوچکی از گرد و غبار را که روی قفسه من نشسته اند از بین می برم. من محصولاتی را که می توانند در آنها آب وارد کنند شستشو نمی دهم ، اما همه چیز دیگر بازی عادلانه ای است. برای من ، این یک راه عالی برای تمیز نگه داشتن آرایش من است.

کمد من

منظم بودن اغلب به معنای جدا شدن از چیزهایی است که دیگر به آنها احتیاج ندارید. شاید به همین دلیل است که بسیاری از ما از آن اجتناب می کنیم ، زیرا به ما یادآوری می کند که از موارد خاصی رشد کرده ایم یا به مرحله دیگری از زندگی خود رفته ایم.

کمد لباس های ما اینطور است. اکثر ما به چیزهایی وابسته هستیم که می دانیم دیگر هرگز آنها را نمی پوشیم یا شاید هرگز آنها را نپوشیده ایم. مدتها قبل از اینکه ماری کوندو به یک نام خانوادگی تبدیل شود ، من هر شش ماه یک بار از کمد خود می گذشتم و دوباره ارزیابی می کردم که آیا آن مورد خاص را می خواهم یا نه. من از خودم نپرسیدم که آیا “باعث ایجاد شادی شد” ، اما به خودم اجازه دادم که یک یا دو لحظه تصمیم بگیرم که آیا ارزش نگه داشتن دارد یا خیر.

در حالی که من هیچ مشکلی برای رهایی از چیزهایی که دیگر نمی پوشم دارم ، می دانم که بسیاری احساساتی هستند و رها کردن آنها مشکل دارد. این زمانی است که مشارکت یک عزیز برای کمک به شما در استفاده از کمد لباس ایده خوبی است.

قانون من این است که اگر یک سال آن را نپوشیده باشم ، می توانم بدون آن زندگی کنم. البته هر کس متفاوت است ، اما من فکر می کنم این یک راه عالی برای شروع است. هنگامی که شما در حال سازماندهی هستید ، زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در چوب لباسی مناسب و یکدست است. من با اشتیاق شعله آتشین از رخت آویزهای سیم متنفرم. مخلوطی از چوب لباسی (پلاستیکی ، چوبی و سیم) فقط یک کابینت کثیف به نظر می رساند ، بنابراین قبل از اینکه از شر چیزها خلاص شوید و چیزهای دیگر را مرتب کنید ، برخی از آویزهای خود را جایگزین کنید تا همه آنها شبیه هم باشند.

بعد از اینکه شمع هایی را که می خواهید نگه دارید ، بیاندازید یا هدیه دهید جداگانه تهیه کنید ، شروع به چیدمان کمد خود به گونه ای کنید که برای شما منطقی باشد. این می تواند بر اساس رنگ ، طبقه بندی یا فصل باشد. ترجیح می دهم کمد لباس هایم را فصل بندی کنم. هر فصلی که باشد ، من فقط لباسهای آن فصل را در کمدم آویزان دارم. فصل های دیگر در یک کیف بزرگ پوشاک نگهداری می شود که من آن را در زیرزمین خانه خود ذخیره می کنم. باز هم ، مقدار زیادی از این بستگی به میزان فضای شما دارد. اگر زیرزمین یا واحد ذخیره سازی ندارید ، سرمایه گذاری در انبار زیر تختخواب شما نیز به خوبی کار می کند.

اکنون به موضوع ذخیره لباس و لوازم جانبی بپردازید. من تی شرت یا شلوار جینم را آویزان نمی کنم ، اما برخی را دوست دارم. من ترجیح می دهم هر جین شلوار من در کشوی من بپیچد و تی شرت هایم تا شود ، همچنین در کشو. وقتی صحبت از لوازم جانبی می شود ، من نیز تمایل دارم از فضای کشو برای ذخیره آنها استفاده کنم. من همیشه کیف و چنگالم را در گونی های پارچه ای اصلی آنها و کفش هایم را در جعبه کفش اصلی خود یا روی قفسه کفش نگه می دارم. در نظر بگیرید که چه چیزی برای شیوه زندگی شما بهترین کار را می کند و از آنجا شروع کنید.

برنامه من

اگرچه ممکن است تصور شود که یک زن منظم هرگز فراموش نمی کند ، اما این در مورد من صادق نیست. مهم نیست که چقدر آمادگی خوبی دارم ، همیشه جایی برای خطا وجود دارد. به همین دلیل است که من دائماً یادداشت هایی را در تلفن خود برای پرداخت قبض ها ، تبریک تولد دوست ، یا این که کلاس آنلاین پیلاتس من در نیم ساعت دیگر شروع می شود ، تنظیم می کنم.

مطمئناً هیچ نکته ای وجود ندارد که برخی یادآوری ها را روی یک کاغذ یادداشت کنید ، اما این روزها ماندن در بالای چیزها بسیار بیشتر طول می کشد. به همین دلیل من طرفدار بسیار زیادی از برنامه هایی مانند Evernote هستم که تمام یادداشت های من را از طریق جستجوی کلمات کلیدی پیگیری می کند و Calendly ، که به من امکان می دهد جلسات را بدون هیچ یک از این ایمیل های کابوس وار عقب و جلو برنامه ریزی کنم. یک فریاد بزرگ نیز باید به تقویم Google برود ، که به من کمک می کند برنامه های کاری و شخصی خود را به خوبی تنظیم کنم ، به ویژه هنگامی که پادکست را با خواهرم ضبط می کنم ، که در یک منطقه زمانی متفاوت است.

زمان مهم است

من متوجه می شوم که محیط درهم و برهم باعث ایجاد ذهن درهم و برهم می شود ، بنابراین تمام تلاش خود را می کنم تا زمینه های مختلف زندگی خود را به صورت روزانه مرتب کنم.

این بدان معناست که اگر ایمیلی وجود دارد که می توانم به سرعت به آن پاسخ دهم ، تمایل دارم آن را به درستی انجام دهم و به جای پرچم گذاری آن بعداً پاسخ دهم. اگر نامه را بردارم ، فوراً آن را باز می کنم تا آن را کنار بگذارم. وقتی برای خواب آماده می شوم ، قبل از پوشیدن لباس خواب لباس هایم را آویزان می کنم. این عادات کوچک زمان بسیار کمی را می طلبد ، اما آنها تا حد زیادی در سازماندهی زندگی من کمک می کنند.

چگونه سازماندهی می کنید؟ دوست دارم نظرات شما را در نظرات زیر بشنوم!