8 تاکتیک اثبات شده برای افزایش فروش تجارت اجتماعی شما

افراد بیشتری نسبت به قبل به خرید آنلاین می پردازند. انتظار می رود تا سال 2023، فروش آنلاین 22.3 درصد از فروش خرده فروشی را تشکیل دهد. بخش بزرگی از تجارت الکترونیک استفاده از رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطبان و ایجاد یک برند معتبر است. اما در حال حاضر، رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان یک بازار تجارت الکترونیک نیز مورد استفاده قرار گیرند: تجارت اجتماعی.

اگر پیمایشگر شبکه های اجتماعی مزمن هستید، احتمالاً تبلیغات معمولی در رسانه های اجتماعی را دیده اید که شامل یک پیوند تعبیه شده است که شما را به صفحه محصول می برد. متأسفانه، آن ثانیه های اضافی اصطکاک که مشتری هنگام هدایت به یک سایت تجارت الکترونیک تجربه می کند، می تواند برای دور کردن مخاطبان اسیر کافی باشد.

تجارت اجتماعی بدون اینکه مشتریان را از برنامه خارج کند، تجربه خرید ایجاد می کند. نه، آنها به یک صفحه فرود یا وب سایت هدایت نمی شوند. آنها در همان لحظه و در برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه خود از پست شما خرید می کنند.

تجارت اجتماعی چیست (و چرا با تجارت الکترونیک متفاوت است)؟

مردم گاهی اوقات تجارت الکترونیک و تجارت اجتماعی را با هم مخلوط می کنند زیرا هر دو به بازاریابی رسانه های اجتماعی مرتبط هستند. در حقیقت، تجارت الکترونیک و تجارت اجتماعی دو تکنیک فروش بسیار متفاوت هستند.

تجارت الکترونیک تجربه خرید آنلاین سنتی شماست. این فرآیند تولید سرنخ و ایجاد تبدیل از طریق فروشگاه های آنلاین است. چه مشتریان شما در یک اپلیکیشن یا در وب سایت شما خریدی انجام دهند، استراتژی بازاریابی بر جذب مشتریان به وب سایت، صفحه فرود یا صفحه محصول شما تمرکز دارد تا فروش و ایجاد تبدیل را افزایش دهد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی در مورد تبلیغات محصولات شما، جذب مشتریان و هدایت ترافیک به وب سایت یا صفحه فرود شما است جایی که مشتریان می توانند خرید کنند. تمام بازاریابی و تعامل در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد، اما فرآیند خرید در وب سایت تجارت الکترونیک خرده فروش اتفاق می افتد.

تجارت اجتماعی ترکیبی عالی از تجارت الکترونیک و بازاریابی رسانه های اجتماعی است – فروش محصولات به طور مستقیم در رسانه های اجتماعی. به جای استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی تجاری فقط برای تعامل با کاربر، تجارت اجتماعی به برندها این امکان را می‌دهد تا با توانایی‌های خرید تعبیه شده در پست‌هایشان، از مخاطبان اسیر خود استفاده کنند. در حال حاضر، تجارت اجتماعی یک بازار 89.4 میلیارد دلاری است که انتظار می رود تا سال 2027 به 604.5 میلیارد دلار افزایش یابد.

قبل از تجارت اجتماعی، سفر مشتری تجارت الکترونیک چیزی شبیه به این بود: شما در رسانه های اجتماعی پیمایش می کردید و یک تی شرت سرگرم کننده را می دیدید که می خواستید. شما پیوند صفحه محصول شرکت را دنبال کردید و فرآیند پرداخت طولانی را طی کردید که شامل ارائه اطلاعات شخصی به برندی بود که به تازگی با آن آشنا شده بودید.

با تجارت اجتماعی، کل تجربه خرید شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد: شما فقط آن پیراهن سرگرم کننده را می بینید باید داشته باشید، روی محصول ضربه بزنید و به صندوق پرداخت درون برنامه بروید. اطلاعات پرداخت شما به طور خودکار در فیلدهای مناسب با روش پرداخت دلخواه شما وارد می شود. روی «اکنون خرید کن» کلیک می‌کنید و پیراهن شما در راه است!

در اینجا نحوه افزایش فروش تجارت اجتماعی خود آورده شده است

چندین برنامه اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهند بدون دنبال کردن پیوندهای خارجی، در برنامه خود تراکنش کنند. اینستاگرام، فیسبوک و پینترست همگی تجربه خرید درون برنامه ای را ارائه می دهند. برندهای بیشتری در حال جذب هستند و هر جا که ممکن است، به مشتریان تجارب ساده ای از خرید تجارت اجتماعی می دهند.

آیا می خواهید در چشم انداز پررونق تجارت اجتماعی متمایز شوید؟ در اینجا چند تاکتیک اثبات شده وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش فروش تجارت اجتماعی استفاده کنید:

1. محبوب ترین کانال های اجتماعی خود را شناسایی کنید

برای استفاده از تجارت اجتماعی، برندها ابتدا باید مشخص کنند که کدام کانال های رسانه اجتماعی در بین مخاطبان هدفشان محبوب ترین هستند تا از تجارت اجتماعی استفاده کنند. اگرچه ممکن است به نظر بهتر باشد که بازی اعداد را انجام دهید و کسب و کار خود را در هر کانال رسانه اجتماعی قابل تصور بازاریابی کنید، اما وقت خود را برای تولید محتوا برای افرادی که واقعاً به محصولات شما علاقه ندارند تلف خواهید کرد.

روی دو یا سه کانال رسانه اجتماعی برتر خود تمرکز کنید تا از تلاش‌های تجارت اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید. از تیم بازاریابی خود بپرسید که کدام شبکه های اجتماعی بیشترین جریان نقدی را به همراه دارند و پست های شما در کجا بیشترین تعامل را دارند. سپس، از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا بفهمید کجا دوست دارند پست های شما را ببینند.

2. پست های خود را قابل خرید کنید

برای شرکت در تجارت اجتماعی باید پست های خود را قابل خرید کنید. پست قابل خرید یک پست رسانه اجتماعی است که در آن مشتریان می‌توانند روی یک کالای ویژه ضربه زده و در برنامه خرید کنند. تجارت اجتماعی خرید مخاطبان از برندها را مستقیماً از برنامه های رسانه اجتماعی مورد اعتماد آنها آسان تر می کند. مخاطبان به جای اینکه محصول شما را در فید خود ببینند و به وب سایت شما مراجعه کنند تا پرداخت کنند، می توانند در چند ثانیه مشتری شوند.

وقتی پست‌های شما قابل خرید هستند، از مخاطبان اسیر بهره می‌برید. طبق آمار فیسبوک اینسایت، 81 درصد از خریداران قبل از خرید در مورد محصولات در اینستاگرام و فیس بوک تحقیق می کنند. چرا در حالی که در ذهنیت خرید هستند، خرید را برای آنها آسانتر نمی کنیم؟

3. قدرت اثبات اجتماعی را دست کم نگیرید

اثبات اجتماعی اطلاعاتی است که مشتریان از حضور آنلاین شما، نظرات کاربران، رتبه‌بندی محصول و نحوه صحبت مردم در مورد برند شما در رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا پیام‌های بازاریابی شما معتبر هستند یا خیر. هرچه نظرات مثبت برند شما بیشتر باشد، احتمال اینکه مخاطبان شما در پست های رسانه های اجتماعی خود درباره محصولات خود ادعایی داشته باشند، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

اگر نظرات زیادی در مورد محصولات خود ندارید، از مشتریان خود برای بازخورد بخواهید. افرادی که برند شما را نمی شناسند، انتظار دارند حدود 100 نظر کاربر برای هر محصول داشته باشند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر مشتریان در مورد محصولات شما چه فکر می‌کنند و اینکه چگونه برند خود را با یک پایگاه مشتری گسترده تثبیت کرده‌اید.

4. با خدمات اجتماعی به مشتریان سازگار شوید

وقتی مشتریان از سایت تجارت الکترونیک شما خرید می کنند و در مورد یک محصول خاص سؤالی دارند، ممکن است به بخش «تماس با ما» بروید یا از چت بات شما برای ارسال درخواست استفاده کنند. اما در مورد خریداران تجارت اجتماعی شما چطور؟ برای آنها ناخوشایند خواهد بود که برای پرسیدن سؤال به وب سایت شما مراجعه کنند، بنابراین آنها احتمالاً انتظار خدمات اجتماعی اجتماعی را دارند.

برای ایجاد یک تجربه خدمات مشتری بدون درز، برندها باید از پیام های رسانه های اجتماعی برای پاسخ به سوالات و حل مشکلات مشتریان استقبال کنند. بسته به مقیاس شرکت، می توانید انتخاب کنید که به صورت دستی به این سؤالات پاسخ دهید یا از یک چت بات بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. به این ترتیب، سفر تجارت اجتماعی با پیوندهای خارجی و اصطکاک اضافی بدون وقفه است.

5. با تأثیرگذاران متحد شوید

اینفلوئنسرها در حال حاضر مخاطبانی از فالوورهای وفادار دارند که به نظرات آنها اعتماد دارند. برای گسترش دسترسی خود و بهبود اثربخشی رویکرد تجارت اجتماعی خود، با اینفلوئنسرهای محبوب در میان جمعیت‌شناسی هدف خود همکاری کنید..

حساب‌های اجتماعی مرتبط را بیابید تا با آنها همکاری کنید و از جایگاه مشترک خود استفاده کنید. شناسایی کنید که کدام اینفلوئنسرها بیشتر به مخاطبان شما مرتبط هستند و با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها علاقه مند به بررسی محصول شما در ازای دریافت نمونه رایگان هستند یا خیر.

همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید که تأثیرگذار برند شوند. به عنوان مثال، از آنها بخواهید که محتوا را با محصولات شما تحت یک هشتگ خاص به اشتراک بگذارند، یک برنامه پاداش ایجاد کنند، یا از مشتریان بخواهید تا توصیفات ویدیویی با شانس برجسته شدن در یکی از پست های شما.

6. به شخصی سازی متمایل شوید

بر اساس یک نظرسنجی Accenture، 91٪ از مشتریان می گویند که به احتمال زیاد از مارک هایی خرید می کنند که تجربیات شخصی را ارائه می دهند. برای جلب توجه مخاطبان کلیدی، به شخصی سازی متمایل شوید.

به عنوان مثال، بر اساس آنچه در گذشته از وب سایت شما خریده اند، به مشتریان پیشنهادات محصول ارائه دهید. توصیه ها یک راه عالی برای جلب توجه مخاطبان از طریق محتوای رسانه های اجتماعی مرتبط هستند.

می‌توانید از یک ابزار هدف‌یابی در سطح صفحه برای تنظیم توصیه‌های محصول شخصی‌شده در هنگام پرداخت استفاده کنید. به طور خودکار پیشنهادهای خاصی را بر اساس آنچه مشتریان در گذشته خریداری کرده اند، راه اندازی می کند. هدف گذاری در سطح صفحه نیز یک راه عالی برای بهبود اندازه سبد خرید با توصیه های فروش متقابل است.

نکته حرفه ای: Unbounce’s ترافیک هوشمند ابزار یکی دیگر از راه های عالی برای بهبود سفر مشتری با تجربیات شخصی است. از آن برای ارسال خودکار بازدیدکنندگان خود به نوع صفحه فرود استفاده کنید که به احتمال زیاد آنها را بر اساس رفتارشان تبدیل می کند.

7. با مخاطبان خود درگیر شوید

برای ارائه یک تجربه تجارت اجتماعی عالی به مخاطبان خود، نمی توانید مهمترین بخش را فراموش کنید: اجتماعی باشید! در نظرات با مشتریان خود در ارتباط باشید، بازخورد بخواهید، بدانید که آنها چه چیزی را در مورد محصولات شما دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند و محتوای ارزشمندی را برای مصرف به آنها ارائه دهید.

به مشتریان اجازه دهید نظرات خود را در مورد پست‌های قابل خرید شما ارسال کنند تا بتوانند در جایی که دیگران بتوانند آن را ببینند، درباره محصول شما از شما سؤال بپرسند. به این ترتیب، شما همچنین در حال توسعه پرسش‌های متداول مبتنی بر کاربر برای بهبود سفر مشتری با نام تجاری خود هستید.

8. صفحات فرود خود را بسازید و آزمایش کنید

بله، صفحه فرود یک پیوند خارجی است. و در حالی که تجارت اجتماعی مستلزم تجربه خرید کاملاً اجتماعی است، مخاطبانی که هنوز خریدی انجام نداده‌اند احتمالاً به حساب اجتماعی کسب و کار شما مراجعه می‌کنند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند.

داشتن لینک به صفحات فرود (مثلاً در بیو) یک استراتژی خوب برای ایجاد حضور اجتماعی آنلاین شماست. صفحات فرود همچنین به مشتریان کمک می کند تا درباره برند شما بیشتر بدانند و حس وفاداری به جامعه رسانه های اجتماعی برند شما ایجاد کنند. (فقط مطمئن شوید که آزمایش و بهینه سازی آنها را فراموش نکنید.)

نکته حرفه ای: Unbounce همچنین به شما امکان می‌دهد صفحات فرود قابل خرید را با برنامه Smart Builder’s Stripe بسازید تا یک تجربه خرید واقعاً یکپارچه داشته باشید.

صدف‌های دریایی بیشتری را بفروشید

تجارت اجتماعی صرفاً یک جنون گذرا نیست، بلکه روشی جدید برای مشتریان برای خرید و تجربه نام تجاری شما از برنامه های مورد علاقه خود است. از آنجا که بسیاری از مشتریان از برنامه های شبکه های اجتماعی برای تحقیق در مورد برندها و محصولات استفاده می کنند، منطقی است که کسب و کارها از این مخاطبان اسیر برای فروش با تجارت اجتماعی استفاده کنند.

راه های زیادی وجود دارد که برندها می توانند رویکرد تجارت اجتماعی خود را بهبود بخشند. برخی از بهترین شیوه ها عبارتند از شناسایی مکان‌هایی که مخاطبان هدف شما آنلاین هستند، استفاده از تکنیک‌های خدمات مشتری اجتماعی، و ترویج خرید از طریق اثبات اجتماعی و تأثیرگذاران.

یکی دیگر از راه‌های ساده‌سازی تجارت اجتماعی، استفاده از کپی هوشمند Unbounce برای کمک به ایجاد همه چیز از توضیحات محصول جلب توجه گرفته تا کپی جذاب رسانه‌های اجتماعی در چند ثانیه است.