نحوه انتخاب فونت های صفحه فرود مناسب

تصور کنید که ایجاد نام تجاری و پیام رسانی خود را به پایان رسانده اید. بعد از ساعت ها در مورد تحقیقات و طوفان فکری ، شما نام و پیشنهادی دارید که به آن افتخار می کنید.

سپس آنها را برای طراح خود ارسال می کنید و آنها با این کارت ویزیت برمی گردند:

کمی دلتنگ می شدی ، درست است؟ ممکن است همین الان دلتنگ شوید

به عنوان یک بازاریاب ، می دانید انتخاب کلمات شما مهم است. خوب ، انتخاب فونت شما به اندازه پیام شما اهمیت داردبه این اصل در مورد هر دارایی بازاریابی ، از جمله صفحه فرود شما ، صدق می کند.

این راهنما را در نظر بگیرید دوره تصادف شما در دنیای تایپوگرافی و نحوه استفاده بهتر از آن در صفحات فرود خود.

روانشناسی پشت تایپوگرافی

چه چیزی باعث می شود هر فونت “احساس” متفاوتی داشته باشد؟ پاسخ را در noggin خود خواهید یافتبه

بر اساس تحقیقات روانشناسی ، ما با هر فونت به نوعی مانند مردم رفتار می کنیم –ما به هر فونت “شخصیت” خاص خود را می دهیم. به عنوان مثال ، آمریکایی ها طنز نوشته شده در Times New Roman را خنده دارتر و تلخ تر از Arial می دانند.

این یافته های تحقیق به معنی فونت هایی که برای صفحه فرود انتخاب می کنید بر نحوه درک بازدیدکنندگان از کپی شما تأثیر می گذاردبه ممکن است حتی متوجه نشوید که از طریق تایپوگرافی خود به صفحه فرود خود لحن اساسی می دهید.

به عنوان مثال ، نام “Browman & Sons” بسته به فونتی که در آن می نویسید ، متعلق به یک تجارت متفاوت است. به نظر می رسد کدام یک از این گزینه های فونت متعلق به یک شرکت حقوقی است؟ کدام باید متعلق به یک فروشگاه ضبط موسیقی باشد؟

احتمالاً اولین انتخاب تایپوگرافی را با یک شرکت حقوقی و دومی را با یک فروشگاه ضبط صدا مرتبط می کنید. (مگر اینکه با برخی کار کنید بد بو وکلا.) استفاده از مثال اول از قلم سنتی حرفه ای به نظر می رسد ، در حالی که نسخه دوم نمونه دوم سرگرم کننده ، پرنعمت و هنری است.

وقتی یک فونت چمدان حمل می کند

از آنجایی که ما به هر فونت شخصیت خاص خود را در مغز خود اختصاص می دهیم ، برخی از فونت ها نیز شهرت خاصی در ذهن ما دارند – خوب و بد

بسیاری از فونت ها به دلیل مارک تجاری یک سابقه پشت سر هم دارند. به این لوگو نگاه کنید و از خود بپرسید: مشکل این تصویر چیست؟

این لوگو را روی یک کاپشن قرار دهید و آن را مد نامید.

Supreme و Disney دو مارک با فونت های متمایز هستند ، بنابراین جفت شدن لوگوی سبک Supreme و فونت دیزنی به نظر نمی رسد درست، متعجب؟

گاهی، یک فونت شهرت نه چندان بزرگی داردبه به عنوان مثال ، بسیاری از مردم فونت هایی مانند Jokerman و Comic Sans را پنیری در نظر می گیرند.

شهرت فونت خود را در نظر داشته باشید و اینکه چگونه بر صفحه فرود شما تأثیر می گذاردبه اگر هر فونت مانند یک شخص است ، می خواهید شبکه ای از فونت ها با شهرت خوب و بدون تضاد منافع را حفظ کنید.

تایپوگرافی 101

اکنون که تأثیر احساسی انتخاب فونت خود را درک کرده اید ، در اینجا ویژگی های ظریف پشت تایپوگرافی و مشخصات طراحی آن وجود داردبه

طبقه بندی نوع و خانواده ها

فونت ها در آن قرار می گیرند چهار نوع گسترده:

انواع خانواده فونت
تصویر از Design Shack گرفته شده است.

بیایید کمی بیشتر به هر نوع فونت ذکر شده در تصویر بالا بپردازیم:

  • بدون دندانه: بدون تقسیم بندی و تزئینات در انتهای نامه (به عنوان مثال ، Arial ، Verdana)
  • سریف: شامل تقسیم یا شکوفا شدن در انتهای هر حرف (به عنوان مثال ، Times New Roman)
  • اسکریپت: انحنا با ضربه های متصل کننده ، مانند خط خطی (به عنوان مثال ، خرچنگ و ساکرامنتو)
  • دال: حروف بسیار ضخیم و متمایز با یا بدون سری (مانند Rammetto One و Slabo)

عمدتا فونت های sans-serif و serif را مشاهده خواهید کرد در صفحه فرود استفاده می شودبه برخی از صفحات از فونت اسلب یا اسکریپت در یک عنوان استفاده می کنند ، اما آن دسته از فونت ها برای کپی اصلی به خوبی کار نمی کنند.

نوع دیگری از فونت که ممکن است در خارج از صفحات فرود مشاهده کنید ، یک فونت تزئینی است. همانطور که از نامش پیداست ، هدف آنها تزئین یک طرح است. این فونت ها اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند و برای محتوای وب مانند صفحات فرود ایده آل نیستند.

یادداشت ویراستار: اگر سر خود را بر سر نوع فونت مورد استفاده قرار می دهید ، می توانید حدس و گمان را با یک الگو بردارید. الگوهایی مانند FreshGoods حدس و گمان را از انتخاب و ترکیب فونت خارج می کنند تا بتوانید بر ایجاد محتوای عالی تمرکز کنید.

کرنینگ و پیشرو

فاصله بین حروف و خطوط شما به اندازه انتخاب فونت شما اهمیت دارد. خواندن متن درهم پیچیده دشوار است و متن با فاصله زیاد فقط ظاهر می شود خاموش شما برای داشتن جذابیت بصری بهتر و سهولت خواندن ، تعادل خوبی از فضای سفید می خواهید.

بیایید دو اصطلاح را مرور کنیم تا به شما کمک کند متن خود را در مسیر مناسب قرار دهید: اصلی و پیشرو.

کرنینگ مقدار فاصله بین حروف است. قلم ها به طور کلی یکی از دو نوع تک فاصله ای دارند: متناسب و تک فضا.

بنابراین برخی از فونت ها بین ترکیب کاراکترهای خاص دارای محدودیت هستند قبل از نهایی کردن انتخاب فونت ، متن خود را یکبار تکرار کنیدبه

پیشتاز میزان فاصله بین خطوط متن است. اگر تا به حال مجبور بوده اید برای شخص دیگری سند بنویسید ، می دانید که فاصله خطوط برای خوانایی چقدر مهم است. به تفاوت اصلی در این متن توجه کنید:

مثال دوم احساس شلوغی می کند و خواندن آن سخت است ، درست است؟ همانطور که متن صفحه فرود خود را ساختار می دهید ، مطمئن شوید که هر خط دارای فضای کافی برای خوانایی باشدبه

شما نیز باید بدانید که kerning و lead می تواند بین طرح بندی دسکتاپ و موبایل صفحه فرود متفاوت باشدبه همانطور که فاصله متن خود را مرور می کنید ، هر دو قالب دسکتاپ و تلفن همراه خود را بررسی کنید. یک سازنده صفحه فرود سازگار با تلفن همراه بیشتر کارها را برای شما انجام می دهد.

اندازه

تایپوگرافی همه کاره نیست.

شما واقعا به آن خط توجه کرد ، درست است؟ در تایپوگرافی ، فونت های بزرگتر متون مهم تری را نشان می دهند و فونت های کوچکتر نشان دهنده متن های کمتر انتقادی هستند.

با توجه به آن قاعده کلی ، عناوین و سرفصل ها را با فونت های بزرگتر از متن اصلی مشاهده خواهید کرد.

با این حال ، مطمئن شوید که متن بدن شما اینطور نیست هم کوچک – شما می خواهید بازدیدکنندگان شما بتوانند آن را بخوانند. طبق تحقیقات قابلیت استفاده ، فونت بدن شما باید باشد حداقل 12pt برای خوانندگان جوان و 14pt برای خوانندگان مسن تر. و صادقانه بگویم ، از آنجا که بسیاری از افراد وب سایت ها را در تلفن همراه می خوانند ، شما باید اندازه های بزرگتر را هدف بگیریدبه

وبلاگ طراحی UI Learn اندازه فونت های زیر را برای وب سایت های پاسخگو به تلفن همراه توصیه می کند:

  • بدن: 16pt
  • ورودی متن: حداقل 16pt
  • متن ثانویه (زیرنویس و غیره): 13pt یا 14pt

آنها همچنین پیشنهاد می کنند در حدود چهار اندازه مختلف فونت در سراسر صفحه شما چسبیده است– موارد دیگر بیش از حد پیش می رود

این صفحه فرود از Intercom تضاد خوبی بین سرصفحه ، زیر عنوان و اندازه فونت بدنه دارد در حالی که همه چیز را خوانا نگه می دارد:

تصویر از اینترکام گرفته شده است.

Intercom سرصفحه و مزایای محصول اصلی خود را با فونتی که حداقل دو برابر بزرگتر از فونت زیر سر عنوان باشد می نویسد. بزرگ ضربه. لازم نیست اندازه فونت خود را مانند Intercom متمایز کنید ، اما شما می خواهید اندازه سرصفحه ، زیر عنوان و فونت بدنه در سرتاسر صفحه فرود خود داشته باشید.

رنگ

رنگ فونت شما بر تأثیر روانی و خوانایی آن در صفحه شما تأثیر می گذارد. اگر از ابتدا روی طراحی صفحه فرود خود کار می کنید ، مطمئن شوید که رنگ فونت شما با احساسی که می خواهید مطابقت داشته باشد و با رنگ های اطراف کار کند.

کنتراست هدف شماره یک شما برای رنگ قلم است. در بیشتر طرح های صفحه فرود ، رنگ پس زمینه و تصویر برای تاثیرات احساسی سنگینی می کند. در حالی که ممکن است یک فونت سبز در پس زمینه سیاه جالب به نظر برسد ، اما خواندن آن برای شما مشکل خواهد بود.

اگر تصمیم دارید با یک فونت غیر سیاه یا سفید غیر معمول عمل کنید ، از آن برای جلب توجه استفاده کنیدبه به سرفصل ها و زیرفصل ها فکر کنید. از آنجایی که خطوط متنی در اندازه های بزرگ هستند ، دستیابی به خوانایی آسان تر خواهد بود.

این توصیه به این معنا نیست که شما به هیچ وجه از مخلوط کردن فونت ها اجتناب کنید. شما فقط باید آنها را به صورت استراتژیک ترکیب کنید. سعی کنید از ابزار چرخ رنگی برای پیدا کردن رنگ های مکمل برای فونت خود استفاده کنید.

این طراحی مسابقه صفحه فرود را برای استفاده هوشمندانه از رنگ فونت غیر متعارف مشاهده کنید:

ارائه تصویر از 99designs کاربر Prismonline.

آن نکات رضایت بخش از رنگ زرد را می بینید؟ متن هدر تصویر قهرمان برای تأکید بر مزایا ، رنگ زرد را از جعبه شکل خود بیرون می آورد. به دنبال راه هایی باشید تا رنگ فونت خود را با طراحی صفحه فرود خود هماهنگ نگه دارید و در عین حال چشم را به جایی که می خواهید برسانید.

جفت ها

صفحات فرود که از ترکیبی از فونت ها استفاده می کنند نسبت به صفحات دارای فونت یکنواخت پویاتر به نظر می رسند –اگر سازنده کارت های آنها را درست بازی کندبه

اگر تصمیم دارید صفحه فرود خود را با جفت کردن فونت ادویه کنید ، بهتر است فونت ها را از دسته های مختلف مخلوط کنیدبه (به یک سری با sans-serif یا یک اسلب با sans-serif فکر کنید.) این لیست شامل بیش از 30 جفت فونت می تواند به حذف حدسیات کمک کرده و خلاقیت شما را تقویت کند.

آیا می خواهید جفت شدن فونت های صفحه فرود را در عمل ببینید؟ این مثال از A Place for Mom یک سرفصل serif را با یک زیر عنوان sans-serif مخلوط می کند:

مثال جفت شدن قلم
تصویر از «مکانی برای مادر» گرفته شده است.

هر دو فونت برای موضوعات جدی مانند مراقبت از ارشد به اندازه کافی متمایز اما زیبا به نظر می رسند. هنگام انتخاب یک جفت فونت ، این را در نظر داشته باشید هر دو فونت باید با موضوع و لحن صفحه فرود شما مطابقت داشته باشدبه

به یاد داشته باشید که همه چیز را در راهنمای سبک خود توجه کنید

هنگامی که برخی از فونت هایی را که با نام تجاری شما ترکیب شده است پیدا کردید ، وقتی از آنها به طور مداوم در دارایی های بازاریابی خود استفاده کنید ، حرفه ای تر به نظر خواهید رسید. این نوع حروف را در راهنمای سبک خود یادداشت کنید، از جمله سبک های فونت ایده آل ، کرنینگ/پیشتاز ، اندازه ها و رنگ ها. به این ترتیب ، دفعه بعد که نیاز به ایجاد صفحه فرود یا محتوای بازاریابی دیگری دارید ، می توانید از راهنمای سبک خود انتخاب کرده و به ایجاد برسید.

صفحه فرود خود را برای تبدیل طراحی کنید

هنگام انتخاب فونت برای صفحه فرود بعدی ، این را به خاطر بسپارید: تجربه بازدیدکنندگان شما همیشه حرف اول را می زند.

استفاده همزمان از مجموعه ای از فونت ها ، رنگ ها و قالب بندی های مختلف می تواند وسوسه انگیز باشد. اما ، در حالی که برای شما سرگرم کننده خواهد بود ، ممکن است بازدیدکننده شما به دلیل اشتباه در فونت بازگردد (هیچ کس دوست ندارد کره چشم خود را مورد حمله قرار دهد). با شروع ساده ، خلاقیت بیشتری به خرج دهید و با بهترین شیوه های طراحی صفحه فرود آشنا شوید.

بازدیدکنندگان شما از آن قدردانی خواهند کرد و شما شانس بیشتری برای آن ها خواهید داشت تبدیلات شیرین و شیرینبه آیا به دنبال نکات بیشتر در طراحی صفحه فرود با تمرکز بر تبدیل هستید؟ 7 اصل طراحی مبدل محور را بررسی کنید.