درخواست های روزنامه نگاری سوگند یاد می کنم که احساساتم را مدیریت کنم

درخواست های روزنامه نگاری |  شوخ طبعی و لذت
عکس از Nicole Feest در NYLONSADDLE Photography

در ابتدا در مارس 2020 منتشر شد


هیچ راهی برای درک طرز فکر و آنچه در سرتان می گذرد بهتر از مجله نیست. مشکلی که من پیدا کردم این است که عمل ژورنال نویسی آنقدر باز است که وقتی انجام آن برای من سودمندتر است، از آن اجتناب می کنم.

آشنا بنظر رسیدن؟ اگر این یکی از موانعی است که در مورد ژورنال نویسی با آن مواجه می شوید، این پست اینجا برای کمک به شماست. من می‌خواهم حدس و گمان‌ها را در مورد اینکه چگونه می‌توانید به طور مؤثر دفترچه‌نویسی کنید، بدون فلج قریب‌الوقوع که گاهی از یک درخواست بی‌انتها ناشی می‌شود، حذف کنم.

اگر به دنبال یک مجله جدید هستید، یکی از این موارد را امتحان کنید:

اولین نکته من؟ با نوشتن «صفحات صبح» شروع کنید.

فرقی نمی‌کند که تازه کار روزنامه‌نویسی کرده‌اید یا فقط اینجا هستید تا درخواست‌های جدیدی را امتحان کنید، ابتدا با استفاده از روش «صفحات صبحگاهی» یک «دانلود ذهنی» را در نظر بگیرید. (“صفحات صبحگاهی” یک تمرین نوشتنی است که توسط نویسنده جولیا کامرون توسعه یافته است. الن کونک، مشارکت کننده Wit & Delight یک پست مفید در مورد این موضوع نوشت که می توانید آن را اینجا بخوانید.) این یک راه عالی برای چرب کردن ابزارهای ذهنی شما و تمیز کردن هر چیزی است. تکه هایی از کارهای ناتمام، چیزهایی که باید به خاطر بسپارید، یا یادداشت هایی برای خود. همچنین در آغاز کار پمپ به خودی خود در زمانی که صحبت از حداکثر استفاده از جلسات ژورنالینگ هدفمندتر می شود، واقعاً مؤثر است.

در مرحله بعد، به دستورات ژورنالینگ شیرجه بزنید.

وقتی حدود ده دقیقه نوشتن ناخودآگاه و غیرخطی را انجام دادید، پیشنهاد می‌کنم به سراغ اعلان‌های ژورنال بروید. من فهرستی در دسترس دارم که بتوانم به آن مراجعه کنم و فهرستی از آنچه در آن روز یا در آن لحظه با آن روبرو هستم را تهیه کنم. اگر احساس اضطراب می کنم، می دانم روی کدام لیست تمرکز کنم.

گاهی اوقات برای برقراری ارتباط با خودمان، مجله می نویسیم. زمان‌های دیگر برای یافتن چشم‌انداز در لحظاتی که احساس می‌کنیم از کنترل خارج می‌شوند، یادداشت می‌کنیم. با توجه به زمان‌های عجیبی که در آن زندگی می‌کنیم و شیوع COVID-19، ژورنال‌نویسی به ابزاری فوق‌العاده مفید برای این نگران تبدیل می‌شود.

هنگامی که به درستی انجام می شود، یادداشت برداری می تواند برای ذهن شما آرام بخش و پاک کننده باشد. می تواند به رهایی از احساسات فروخورده و استرس روزمره کمک کند. این می تواند به شما کمک کند افکار منفی را رها کنید و در عین حال تجربیات خود را در مورد اضطراب به روشی ایمن بررسی کنید.

حقیقت این است که نوشتن افکار خود در یک مجله می تواند به طور مثبت بر اضطراب شما در سطح کل نگر تأثیر بگذارد. هنگامی که به درستی انجام می شود، یادداشت برداری می تواند برای ذهن شما آرام بخش و پاک کننده باشد. می تواند به رهایی از احساسات فروخورده و استرس روزمره کمک کند. این می تواند به شما کمک کند افکار منفی را رها کنید و در عین حال تجربیات خود را در مورد اضطراب به روشی ایمن بررسی کنید.

وقتی عادت به نوشتن در مورد مبارزات و موفقیت‌هایمان پیدا می‌کنیم، شروع به افزایش خودآگاهی می‌کنیم و در عین حال به خودمان درباره محرک‌هایمان آموزش می‌دهیم. در زیر تعدادی از اعلان های مورد علاقه من در مورد ژورنالینگ را خواهید دید که برای من معجزه کرده اند.

اطالعات روزنامه نگاری برای کشف خود

  1. چه چیزی را می دانم که درست است که یک سال پیش نمی دانستم؟
  2. چه عواملی مانع از کارآمدترین من می شود؟
  3. چه زمانی بیشتر احساس هماهنگی با خودم دارم؟
  4. اگر کسی از من تعریف کند چه می گوید؟
  5. چه چیزی می تواند تا هفته آینده صبر کند؟
  6. هر قسمت از بدنم چه حسی دارد این لحظه؟

درخواست های روزنامه نگاری برای مدیریت احساسات

  1. چه احساساتی را نگه دارم؟
  2. چگونه می توانم این احساس را جدا یا خنثی کنم؟
  3. چرا X را انجام می دهم؟
  4. چرا من این احساس را دارم؟
  5. چه چیزی باعث این احساسات می شود؟
  6. آیا سعی کرده ام خود را از این موقعیت خارج کنم؟
  7. چگونه می توانم احساسات خود را از رفتار دیگران جدا کنم؟
  8. آیا قبل از شروع این احساس از مرزهای سالم استفاده کردم؟

اطالعات روزنامه نگاری برای اضطراب و افسردگی

  1. چه چیزی در حال حاضر درد دارد؟ چگونه می توانم آرامش پیدا کنم؟
  2. وقتی در آینه نگاه می کنم، چه می بینم؟
  3. چه چیزهایی در خانه من هستند که بیشتر “من” هستند؟
  4. من الان دارم چیکار می کنم؟
  5. قبل از اینکه تغییری در خلق و خوی خود احساس کنم چه اتفاقی افتاد؟
  6. فهرست کاملی از آنچه که نگران آن هستید را بنویسید. مواردی را که می‌دانید 100% درست هستند و صرفاً یک احساس نیستند، ستاره‌دار کنید.

اگر متقاعد نشده اید، تحقیقات نشان می دهد که ژورنال نویسی می تواند تا حد زیادی بهزیستی کلی شما را بهبود بخشد. حالا یک دفترچه بردارید، کمی چای (یا ویسکی؟) بریزید و بگذارید کلمات پرواز کنند.