به قول Big Daddy Kane: “مدیریت رسانه های اجتماعی آسان نیست.”
کانال های بی شماری وجود دارد: توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک، لینکدین، فقط به نام چند. پست هایی برای نوشتن گرافیک برای طراحی قرقره برای فیلم. گربه ها به میم. لیست ادامه دارد و ادامه دارد.
برای ماندن در بالای همه چیز… خوب، این یک کار تمام وقت است. اما هوش مصنوعی برای رسانه های اجتماعی می تواند آن را بسیار قابل مدیریت کند.
هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از وظایف را به سرعت، آسان و به صورت عمده انجام دهید. این بدان معناست که میتوانید سریعتر برنامهریزی کنید، تولید کنید، برنامهریزی کنید و بر محتوای خود نظارت کنید—تا بتوانید با بقیهی ما به مرور زمان برگردید.
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه از هوش مصنوعی در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید؟ بیایید وارد آن شویم.
هوش مصنوعی برای رسانه های اجتماعی چیست؟
به ساده ترین عبارت، هوش مصنوعی رسانه های اجتماعی به ابزارهایی اشاره دارد که می توانند هوش انسانی را برای خودکارسازی و بهینه سازی جنبه های بازاریابی رسانه های اجتماعی شبیه سازی کنند..
اساساً، هوش مصنوعی به معنای «ماشینهایی است که کارهایی را انجام میدهند که معمولاً به افراد واقعی و زنده نیاز دارند». چیزهایی مانند تجزیه و تحلیل مجموعه داده ها، ادغام مقادیر زیادی از اطلاعات یا داده ها، محاسبه مبالغ و احتمالات … بنابراین، وقتی عباراتی مانند “بازاریابی هوش مصنوعی” یا “هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی” را می شنوید، مردم در مورد هوش مصنوعی (ماشین هایی که می توانند هوش انسانی را تکرار کنند) به طور خاص برای اهداف بازاریابی صحبت می کنند.
اما هوش مصنوعی جایگزینی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی نیست. این ابزارهای هوش مصنوعی، تخصص شما در رسانه های اجتماعی را افزایش می دهند تا به شما کمک کنند کار خود را کارآمدتر انجام دهید، افزایش سرعت کارهایی مانند تولید محتوا و تحلیل مخاطب.
هوش مصنوعی را مانند یک ابرقدرت در نظر بگیرید. فقط، به جای گاز گرفتن توسط یک عنکبوت رادیواکتیو، تصور کنید توسط یک اینفلوئنسر رادیواکتیو اینستاگرام گاز گرفته شده اید—و اکنون می توانید کار خود را پنج یا ده برابر سریعتر انجام دهید.

(اما شوخی را کنار بگذارید: اگر اینفلوئنسر شما را گاز گرفت، حتماً توسط یک متخصص آن را بررسی کنید.)
چگونه از هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی استفاده می شود؟
هوش مصنوعی انواع برنامه های کاربردی برای بازاریابی دارد. می تواند تبلیغات، صفحات فرود و حتی کدهای پیچیده بنویسد. میتواند تصاویر را طراحی کند، فیلمها را ایجاد و ویرایش کند، صدا را رونویسی کند و خیلی چیزهای دیگر. و هوش مصنوعی می تواند همه این کارها را برای رسانه های اجتماعی نیز انجام دهد.
در اینجا فقط برخی از روش هایی که می توانید از هوش مصنوعی در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید آورده شده است:
- محتوای اجتماعی ایجاد کنید. تاکنون، همه ما نوعی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را دیدهایم. این ابزارهای کپینویسی هوش مصنوعی میتوانند کل پستهای اجتماعی را بنویسند، حتی پیامها را برای مخاطبان هدف خود سفارشی کرده و تعامل بیشتری را ایجاد کنند. هوش مصنوعی همچنین میتواند تصاویر و ویدیوها را ایجاد کند و به شما کمک میکند جریان ثابتی از محتوای جدید را تولید کنید.
- ارائه خدمات به مشتریان چت ربات های هوش مصنوعی به طور کامل نحوه تعامل مردم با برندها را به صورت آنلاین تغییر می دهند. میتوانید از هوش مصنوعی برای رسیدگی فوری به درخواستهای پشتیبانی و سؤالات متداول، ارائه زمان پاسخدهی سریعتر و کاهش بار کاری در نمایندگیهای خدمات مشتری انسانی استفاده کنید.
- روندهای جدید را شناسایی کنید. می خواهید در جریان بمانید؟ هوش مصنوعی میتواند الگوهای نوظهور و موضوعات ویروسی را در پلتفرمهای اجتماعی شناسایی کند، بهروزترین اطلاعات را در مورد موضوعات محبوب در اختیار شما قرار دهد و اطمینان حاصل کند که محتوای شما همیشه بسیار مرتبط است.
- احساسات برند را تجزیه و تحلیل کنید. ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند از طریق پستها، نظرات و بررسیها مرتبسازی کنند تا بینشی در مورد احساس مردم شما در مورد محصولات یا خدمات شما ارائه دهند. این اطلاعات میتواند به شما درک عمیقتری از مخاطبانتان بدهد و راههایی را که میتوانید درک برندتان را بهبود ببخشید، نشان دهد.
- تبلیغات اجتماعی را هدف قرار دهید با توانایی خود در تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از دادههای کاربر، هوش مصنوعی میتواند نوع محتوایی را که مخاطبان شما با آن درگیر میشوند را پیشبینی کند و پیشنهاد کند که کدام آگهیها به احتمال زیاد تبدیل میشوند – به این معنی که بازدهی بهتری در هزینه تبلیغات دارد.
و این فقط بازاریابان نیستند که از هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. امروزه بسیاری از پلتفرم های اجتماعی از هوش مصنوعی استفاده می کنند. از پیشنهادات شغلی و اتصال لینکدین گرفته تا تبلیغات هدفمند فیس بوک و توصیه های محتوایی، هوش مصنوعی نیروی محرکه ای است که تجربیات شخصی سازی شده و متمرکز بر کاربر را در رسانه های اجتماعی ما تقویت می کند.
مزایای هوش مصنوعی برای رسانه های اجتماعی چیست؟
شاید بهترین مزایای هوش مصنوعی برای شبکه های اجتماعی با یک ایموجی خلاصه شود: 🤑
برآورد وجود دارد 4.89 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی امروز، و پیش بینی می شود که این رقم تا سال 2027 به 5.85 میلیارد برسد. و سهم بازار هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی تقریباً 992.7 میلیون دلار در سال 2021 بود که انتظار می رود تا سال 2031 به 12 میلیارد دلار افزایش یابد – که به این معنی است که در سال های آینده شاهد هوش مصنوعی بسیار بیشتری برای پلتفرم هایی مانند فیس بوک و لینکدین خواهیم بود.
به عنوان یک بازاریاب رسانه های اجتماعی، باید بدانید که چگونه از این ابزارهای هوش مصنوعی به طور موثر استفاده کنید. این تنها راهی است که میتوانید اطمینان حاصل کنید که از تمام قدرت هوش مصنوعی برای دستیابی به اهداف کمپین خود و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه بازاریابی خود استفاده میکنید.
برخی از مزایای کلیدی استفاده از هوش مصنوعی عبارتند از:
- صرفه جویی در زمان: با هوش مصنوعی، میتوانید محتوا را به صورت دستهای ایجاد کنید و آن را روزها، هفتهها یا حتی ماهها زودتر از موعد زمانبندی کنید. این به شما این آزادی را می دهد که روی تنظیم دقیق استراتژی خود، تجزیه و تحلیل آنچه که کار می کند (و چه چیزی نیست)، تنظیم کمپین ها برای حداکثر عملکرد و موارد دیگر تمرکز کنید.
- کاهش هزینه های: هوش مصنوعی به غذا نیاز ندارد، نمیخوابد، و وقتی بیرون آفتابی است، «بیمار» نمیخواند. میتواند در ساعات غیرفعال محتوا پست کند، محتوای پستها را برای شما بنویسد و دادههای شما را در پسزمینه تجزیه و تحلیل کند—همه کارهایی که در غیر این صورت ممکن است به تعداد بیشتری نیاز داشته باشند.
- بهبود نتایج: قابلیتهای تحلیلی هوش مصنوعی میتواند جنبههایی از کمپینهای شما را شناسایی کند که ممکن است آنطور که انتظار میرود عمل نکنند. میتواند با آزمایش پشتیبانی کند (یا به شما امکان میدهد به صورت خودکار برای تبدیلها بهینهسازی کنید)، و تضمین میکند که بازاریابی رسانههای اجتماعی شما حداکثر تعامل و تبدیل را دریافت میکند.
هوش مصنوعی فقط یک روند دیگر نیست، بلکه یک تغییر دهنده بازی در رسانه های اجتماعی است. و با ابزارهای بازاریابی مناسب هوش مصنوعی، می تواند روش کار شما را کاملاً متحول کند.
امروزه، بازاریابان از ابزارهای هوش مصنوعی برای بخشهای مختلف شغل خود استفاده میکنند: بازاریابی ایمیلی، سئو، تجزیه و تحلیل دادهها، بهینهسازی، پشتیبانی مشتری و البته رسانههای اجتماعی.
در اینجا فقط چند نمونه از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی آورده شده است:
1. ابزار نوشتن رسانه های اجتماعی هوش مصنوعی: کپی هوشمند (Unbounce)

کپی هوشمند هدیه Unbounce به مکان نما چشمک زن عذاب است. مدیران رسانههای اجتماعی بحران وجودی را میدانند که زمانی رخ میدهد که باید دهها پست جذاب برای هر کانال اجتماعی بنویسند (و برند، اگر بیش از یک کانال را مدیریت میکنید). و شما باید آن را انجام دهید هر هفته.
با Smart Copy، این کار بسیار سادهتر است. یکی از بیش از 45 الگوی کپی هوش مصنوعی را انتخاب کنید، اطلاعات اولیه را اضافه کنید، چوب جادویی خود را تکان دهید (یا اهم، روی دکمه کلیک کنید) و تمام محتوای مورد نیاز خود را در چند ثانیه دریافت کنید. نسخههای مورد علاقهتان را انتخاب کنید، آنها را در ابزار برنامهریزی اجتماعی خود کپی کنید، و از قبل، محتوای هفتگی خود را مرتب کردهاید.
Smart Copy فقط برای رسانه های اجتماعی نیست. میتوانید از این ابزار نوشتن هوش مصنوعی برای نوشتن نسخهی خود برای کل کمپین خود، از صفحات فرود گرفته تا ایمیلها و همه چیزهای بینالمللی استفاده کنید. (در مورد صرفه جویی در زمان صحبت کنید، نه؟) و بهتر از همه، شما می توانید از Smart Copy به صورت رایگان استفاده کنید-همین الان.
2. ابزار طراحی هوش مصنوعی: طراحی جادویی (Canva)

اگر برای طراحی گرافیک اجتماعی نیاز به کمک دارید، Canva ابزار هوش مصنوعی را برای شما دارد. Magic Design وعده می دهد که به شما کمک می کند تا تصاویر جلب توجه را سریعتر و آسان تر از همیشه بچرخانید.
استفاده از طراحی جادویی به سادگی آپلود رسانه خود است، سپس از آن خواسته می شود تا هر تعداد طرح منحصر به فرد و سفارشی ایجاد کند. و درست مانند سایر محصولات Canva، لازم نیست شما یک طراح گرافیک باشید تا بتوانید وثیقهای زیبا و با نام تجاری ایجاد کنید که با کلیک یک دکمه برای همه کانالهای رسانههای اجتماعی که استفاده میکنید اندازه آن را تغییر دهید.
3. ابزار ارسال و زمانبندی هوش مصنوعی: ViralPost (Sprout Social)

هوش مصنوعی فقط نوشتن محتوا یا طراحی تصاویر نیست. تجزیه و تحلیل داده ها یکی از جنبه های مهم مدیریت رسانه های اجتماعی است و هوش مصنوعی نیز می تواند به آن کمک کند.
وقتی هفته ها یا ماه ها برای محتوا برنامه ریزی می کنید، تصمیم گیری در مورد بهترین زمان برای ارسال در هر کانال اجتماعی می تواند دشوار باشد. ViralPost از Sprout Social از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل دادههای تعامل با مخاطبان و تعیین زمانهای بهینه ارسال برای برند شما استفاده میکند، فرآیند زمانبندی شما را ساده میکند و دسترسی شما را به حداکثر میرساند.
4. ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی هوش مصنوعی: ContentStudio

صحبت از تجزیه و تحلیل داده ها: ContentStudio هر آنچه را که باید در مورد عملکرد حساب های رسانه های اجتماعی خود در هر کانال بدانید گزارش می کند. بینشهای روزانه مبتنی بر هوش مصنوعی را دریافت کنید، گزارشهای قابل تنظیم ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید—همه به عنوان بخشی از پلتفرمی که شامل تولید محتوای پس از زمانبندی و هوش مصنوعی است.
5. ابزار گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی

اگر استراتژی رسانههای اجتماعی شما شامل تعامل مکرر در چندین پلتفرم باشد، گوش دادن اجتماعی ضروری است – اما میتواند تا حدودی خستهکننده باشد.
ابزارهایی مانند Sprinklr از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده میکنند تا گوش دادن اجتماعی را برای شما انجام دهند و به شما کمک میکنند موضوعات، گرایشها و حتی تأثیرگذارانی را که برای مشتریان و مشتریان احتمالی شما مهم هستند شناسایی کنید.
6. ابزار تجزیه و تحلیل احساسات هوش مصنوعی

آیا مردم به طور کلی از برند شما راضی هستند؟ آیا آنها برند شما را با احساسات مثبت یا منفی مرتبط می کنند؟
فهمیدن این موضوع در چندین کانال می تواند دلهره آور باشد. Brand24 این کار را برای شما در شبکههای اجتماعی، انجمنها، کانالهای خبری، پادکستها و حتی وبلاگها و خبرنامهها انجام میدهد تا بتوانید تمام احساسات مختلف مرتبط با نام تجاری خود را تجزیه و تحلیل کنید.
هوش مصنوعی در حال تغییر رسانه های اجتماعی است و بازاریابان باید آماده شوند
هیچ یک از این ابزارها به تنهایی بازاریابی را متحول نمی کنند – چه رسد به رسانه های اجتماعی. اما با هم، شروع یک تغییر عظیم را در نحوه تولید محتوا، تجزیه و تحلیل اطلاعات و تعامل با مخاطبان خود به صورت آنلاین نشان می دهند. همانطور که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می دهد (و همانطور که در استفاده از آن بهتر می شویم)، این واضح است روشی که ما بازاریابی رسانه های اجتماعی انجام می دهیم کاملاً متحول خواهد شد.
هوش مصنوعی آماده است تا استراتژیهای ما را بازتعریف کند و آنها را شخصیتر، سادهتر و مبتنی بر دادهها کند. این به ما کمک میکند تا مخاطبان خود را در سطح عمیقتری درک کنیم، محتوای جذابتری ایجاد کنیم و کمپینهایمان را بر اساس بینشهای زمان واقعی بهینه کنیم.
بازاریابی در حال تغییر است و بازاریابان باید با آن تغییر کنند. کسانی که کار با هوش مصنوعی را یاد می گیرند برای دوره بعدی بازاریابی رسانه های اجتماعی مجهزترین خواهند بود.