روز بد مقصر شماره یک: کمال گرایی

روز بد مقصر شماره یک: کمال گرایی |  شوخ طبعی و لذت
با دوره الکترونیکی Better Bad Day دکتر آنا، یک روز بد را متوقف کنید.
اینجا بیشتر بیاموزید

اگر کمال گرایی چیزی است که در طول زندگی شما را همراهی کرده است، احتمالاً یک رابطه عشق و نفرت دارید. گاهی اوقات از این قسمت خود به شدت ناراحت می شوید. چگونه به شما اجازه نمی دهد از خانه بیرون بروید و اگر این کار را انجام دهید چگونه شما را سرزنش می کند. چگونه همیشه در حال تماشا و جدا کردن است. مواقع دیگر به طرز عجیبی به اینکه چقدر شما را دور می‌برد افتخار می‌کنید – که احساس می‌کنید اوج لحظه‌ای غرور متکبرانه، ضربه‌های اعتبار خارجی، و آن حس زودگذر بهتر بودن (نه-بهترین) در هر چیزی که در مقایسه با آن است. اما مهم نیست که چه چیزی شما هرگز نمی توانید کاملاً “به آنجا برسید”. شما هرگز احساس «به اندازه کافی خوب» نمی کنید.

کمال گرایی به نوعی مانند یک رابطه ی توهین آمیز با خودمان است که در آن ما کسانی هستیم که تقویت های متناوب را مانند تکه های نان خرد شده انجام می دهیم. گاهی اوقات ما یک چشم کناری می گیریم – “این خوب بود” – و گاهی اوقات مستقیماً به پایین خیره می شویم – “تو بی ارزشی.” جای تعجب نیست که ما به انجام هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از دومی ادامه می دهیم و جای تعجب نیست که بسیاری از روزهای ما احساس بی رحمی می کنند.

بسیاری از افرادی که من می شناسم از این پویایی درون خود تسلیم می شوند. آنها ادعا می کنند که کمال گرایی جزء جدایی ناپذیر شخصیت خود است. من قبلا این قبل از این بود که از طریق آموزش و کار با صدها مشتری متوجه شدم که کمال گرایی چیزی نیست که ما هستیم. در عوض، این همان کاری است که ما یاد گرفتیم در تلاشی معصومانه برای التیام چیزی که در طول راه صدمه دیده است انجام دهیم. این تغییر چارچوب و دانستن یک انقلابی است که کل این چیز لعنتی را تغییر می دهد: کمال گرایی در واقع یکی از بهترین دوستان شما در درون است. فقط یک راه آشفته برای نشان دادن آن دارد.

در سیستم‌های خانواده درونی، کمال‌گرایی به‌عنوان یک «مدیر» درونی در نظر گرفته می‌شود – بخش محافظی از ما که هر کاری که می‌تواند برای محافظت از ما انجام می‌دهد. به چیزهایی که در اطرافتان تمایل به کمال گرایی دارید فکر کنید – غذا، وزن، موفقیت، کار، هوش، تصویر و ظاهر؟ حالا موضوع را دنبال کنید و شرط می‌بندم که آسیب‌های تاثیرگذار قبلی در اطراف کمال‌گرایی امروز برای شما ظاهر شده است. کمال گرایی فقط انجام هر کاری است که برای مدیریت شما و دنیایتان در حال حاضر نیاز دارد، به طوری که دیگر هرگز اتفاقی نیفتد یا به شما آسیب نرساند، مثل آن زمان.

کمال گرایی چیزی نیست که ما هستیم. در عوض، این همان کاری است که ما یاد گرفتیم در تلاشی معصومانه برای التیام چیزی که در طول راه صدمه دیده است انجام دهیم.

علیرغم بهترین نیت‌هایشان، بخش‌های کمال‌گرای ما روحیه ما را فرسایش می‌دهد و زمان، انرژی و اعتماد به نفس را از زندگی ما می‌گیرد. ما را می شکنند و از هم جدا می کنند. آنها پایدار نیستند و مطمئناً لذت بخش نیستند.

پس چه می توانیم بکنیم؟

ما چیزی را شفا می دهیم که کمال گرایی هنوز نیاز به محافظت از آن را احساس می کند. در IFS به این قسمت های ما Exile می گویند. بخش‌های تبعیدی ما بارها، آسیب‌ها و زخم‌های دوران جوانی‌مان را به دوش می‌کشند. آنها می توانند زخم های فردی باشند، مانند زمانی که آن اتفاق افتاد و شما هرگز بر آن غلبه نکردید. آنها همچنین می توانند بارهای جمعی باشند، مانند انتظارات غیرواقعی که توسط مردسالاری بر بدن زنان گذاشته می شود یا زخم های بین نسلی نژادپرستی سیستمیک.

شفا به نظر می رسد با بودن، احساس کردن، و اجازه دادن به بخش هایی از وجودمان و دردهای درونمان که ساکت مانده اند، سرانجام صدا و شاهدی داشته باشند. به ما می گویند “آنچه در گذشته است در گذشته است”، اما مشابه آنچه کارل یونگ گفت: “تا زمانی که ناخودآگاه را هشیار نکنید، زندگی شما را هدایت می کند و شما آن را سرنوشت می نامید” تا زمانی که بخش های بهبود نیافته خود را درمان کنیم ما زندگی خود را با و پیرامون آنها سازماندهی خواهیم کرد.

این دلیلی است که ما دوره الکترونیکی Better Bad Days را ایجاد کردیم. برای کمک به آموزش و توانمندسازی شما برای دانستن این که کمال گرایی کارآمد و قابل درمان است، چه به کمال گرایی بپردازید و چه آن را راهی برای زندگی در نظر بگیرید. در دوره الکترونیکی پنج هفته ای، من گام به گام برای شما توضیح دادم که چگونه با بخش هایی از خود کار کنید که بیشترین کشمکش و درگیری را برای شما به همراه دارند. زیرا روزهای بد ادامه خواهند داشت، اما لازم نیست آنقدر وحشیانه باشند.

بازپس گیری املاک ذهنی

ما فضای ذهنی زیادی را در تلاش برای بی نقص بودن تلف می کنیم. وقتی نمی‌توانیم عواقب بالقوه فقط خودمان بودن را به خطر بیندازیم، آنچه را که می‌گوییم، لباسی که می‌پوشیم، چگونه آن را «با هم» نگه‌داریم، دوباره پخش می‌کنیم و از قبل پخش می‌کنیم تا بتوانیم نمایش خود را دست نخورده نگه داریم. وقتی دیگر نیازی به انجام آن کار احساس نمی‌کنید، فقط ظاهر می‌شوید و در حین رفتن آن را کشف می‌کنید. راه آسان تر.

به دست آوردن زمان و انرژی

من قبلاً اگر یک اشتباه نوشتاری کوچک مرتکب می شدم لیست کارهایی را که انجام می دهید می نوشتم و بازنویسی می کردم. در مورد اتلاف وقت صحبت کنید. با درمان کمال‌گرایی در سطح عمیق‌تری، می‌دانید که واقعاً چه زمانی توجه خود را به کار بگیرید و چه زمانی آن را رها کنید، که هم در زمان و هم در انرژی صرفه‌جویی می‌کند – دو منبعی که ما همیشه به آنها نیاز داریم.

دیگر نیازی به بازی دفاعی نیست

هنگامی که در خلسه کمال گرایی گیر افتاده ایم، اغلب زندگی را در دفاع بازی می کنیم، و رفتار خود را حول آنچه که نمی خواهیم اتفاق بیفتد، جهت گیری می کنیم. در حالت ایده آل، اعمال و دنیای ما بر آنچه می خواهیم پرورش دهیم و پرورش دهیم متمرکز است. درمان کمال گرایی ما را آزاد می کند تا کارهای بیشتری را انجام دهیم.

وجود شما عذرخواهی نیست

وقتی با برنامه‌نویسی عمیق‌تر خود کار نکرده‌ایم یا به آن نگاه نکرده‌ایم، می‌توانیم ناخودآگاه طوری زندگی کنیم که وجود ما یک عذرخواهی است. متوجه می شویم که بابت اشغال فضا عذرخواهی می کنیم. برای نیاز. برای موجود. این یک روش ناتوان کننده از زندگی است که به آرامی در طول زمان جوهر و سرزندگی ما را از بین می برد.

به دست آوردن فضای داخلی بیشتر

وقتی چشم‌انداز درونی ما تحت تسلط منتقد ما نیست، فضای بیشتری برای رویاپردازی، تعجب و شنیدن محدودیت‌ها و مرزهایمان داریم. ما فضایی در درون داریم تا ببینیم چه کسی هستیم در مقابل چه کسی فکر می کنیم باید باشیم. ما باید سر و صدا را کم کنیم تا بتوانیم حقیقت خود را بشنویم، روشن شویم و خود را در زندگی، کار و روابط رهبری کنیم.

با هم بهتر کار کنیم

وقتی در درون هم تراز هستیم احساس آرامش می کنیم. دسته ای از پرندگان را در حال پرواز در جهات مختلف تصور کنید. هرج و مرج، درست است؟ حالا آنها را در یک V کوچک و مرتب تصور کنید که همه در یک جهت حرکت می کنند. اینگونه است که ما می خواهیم خانواده داخلی ما با هم کار کنند. وقتی به درمان کمال‌گرایی کمک می‌کنیم، بخشی از خود را به دست می‌آوریم که می‌جنگد تا برای ما کار کند – و اجازه دهید به شما بگویم، ما در درون با هم بهتر از زمانی که از نظر درونی در تضاد هستیم، هستیم.

به من و کیت، ویت و دلخوشی، به عنوان اولین دانش‌آموزان در دوره الکترونیکی روزهای بد بهتر، بپیوندید، جایی که من شما را در فرآیند گام به گامی که صدها مشتری را هدایت کردم تا کمال‌گرایی آنها را بهبود بخشند، با منتقدشان دوست شوم، راهنمایی می‌کنم. و یاد بگیرند که با خود به روشی کاملاً جدید ارتباط برقرار کنند. از طریق این دوره، به درس‌های هفتگی سفارشی، مراقبه‌های هدایت‌شده، و تماس‌های هفتگی مربیگری گروهی زنده دسترسی خواهید داشت که در آن به صورت عملی «چگونگی» شفا را یاد خواهید گرفت. این یک دوره درمانی بی نظیر است که فقط برای اولین بار به صورت زنده با نرخ اولیه 299 دلار ارائه می شود. درها 14 نوامبر بسته می شوند و کلاس در 15 نوامبر تشکیل می شود.

لایو اخیر اینستاگرام من را تماشا کنید، جایی که در مورد دوره الکترونیکی روزهای بد بهتر صحبت می کنم و به برخی از سوالات شما پاسخ می دهم.

راه های بیشتر برای انجام کار

یک درمانگر پیدا کنید

من این کار را با مشتریان انجام می دهم. شما می توانید در مورد کار من در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید، و همچنین می توانید لیست عالی از ارائه دهندگان را در فهرست راهنمای IFS در اینجا بیابید.

مدیتیشن کنید

من هر مدیتیشن تارا براخ یا ریچارد شوارتز را در Insight Timer توصیه می کنم. من همچنین معلم Insight در @dranna هستم. 🙂

سوار تشک خود شوید

ثابت ماندن و نشستن با کمال گرایان درونی می تواند سخت باشد، اما یوگا وقتی نوبت به آرام کردن و تسکین سیستم عصبی می رسد، تاثیرگذار است.

آن را پیاده کنید

پیاده روی بیشتر از ارائه هوای تازه انجام می دهد. همچنین هر دو طرف مغز ما را از طریق تحریک دو طرفه فعال می کند – بنابراین ما به معنای واقعی کلمه اطلاعات و مکان هایی را که گیر کرده ایم پردازش می کنیم. در هنگام کار با هر چالشی مفید است!

مجله، پیگیری و ورود

فکر می‌کنم ژورنال‌نویسی و استفاده از برنامه‌ریز می‌تواند ابزار خوبی برای پیگیری اهداف، پیشرفت و نیازهای ما باشد. من عاشق محصولات کیت برای انجام این کار هستم.