تکنیک های ساده ای که می تواند به هر کسی کمک کند آشپز بهتری شود

من دوست دارم قبل از به اشتراک گذاشتن توصیه، سطح را تنظیم کنم، بنابراین این کار را با یک اعتراف و دو اخطار شروع می کنم. اولین چیزها: در خانه ما 95 درصد پخت و پز را شوهرم انجام می دهد. آیا واقعا از آشپزی لذت می برم؟ آره. آیا برای آن وقت دارم؟ نه. پس وقتی نوبت به نوشتن این قطعه رسید – که من انجام دادن راهنمایی های خودم را دارم—من همچنین از شوهرم برای تکمیل آن کمک گرفتم. (همچنین ضرری ندارد که او پسر یک نویسنده کتاب آشپزی است، پس این وجود دارد.) TL;DR: اگر آنچه را که می خوانید دوست دارید، این همه کمک من از فرد بود. اگر نه، ما کاملاً آن مرد را مقصر می‌دانیم.

برای اولین هشدار، می‌خواستم از قبل بگویم که برخی از توصیه‌ها از زمان‌های قبل از همه‌گیری ناشی می‌شود (توصیه‌ها را می‌شناسید، آنها افراد دیگر را درگیر می‌کنند). ما همچنان می خواستیم آنها را به اشتراک بگذاریم زیرا دوست داریم فکر کنیم روزی دوباره مرتبط خواهند بود. اما ما به شما پیشنهاد نمی کنیم فردا بیرون بروید و یک مهمانی شام برگزار کنید تا بتوانید تکنیک سوشی دستی یا هر چیز دیگری را تمرین کنید. در نهایت، وقتی می‌گویم تکنیک‌های «ساده»، منظورم این است که هستند ساده. برخی از مردم حتی ممکن است آنها را کاملاً آشکار بنامند. اما آنها همیشه برای من آشکار نبودند، بنابراین من از اینجا شروع کردم.

خوب، پس اینجا می رود:

اگر می توانید وقت بگذارید…

… و ریختن نوشیدنی را در نظر بگیرید. (غیر الکلی A-OK است! من توپو را با شربت آویشن هلو در تابستان دوست داشتم. فقط کافی است بخورید. چیزی این نزدیکی است که دوست دارید از آن بنوشید.) دلیلش این است: اگر زندگی شما شبیه زندگی من است، شام یکی از شلوغ ترین اوقات روز است. بچه‌ها از برنامه‌های فوق برنامه به خانه می‌آیند، برای همه چیز و همه چیز کمک می‌خواهند، و سعی می‌کنند تنقلات را از شربت خانه بیرون بیاورند، همه اینها در حالی است که یکی یا هر دوی ما بزرگ‌سالان در تلاش هستیم تا کار را تمام کنیم. اما اگر بتوانید آن را تکان دهید، غذا باید لحظه به لحظه خود را داشته باشد. شام باید جدا از تردمیل روز باشد. و داشتن یک نوشیدنی در دست به تنظیم لحن برای آن کمک می کند. این حداقل به من کمک می‌کند که در آن مستقر شوم و تمام مشغله‌هایی را که در حال حاضر در خانه در حال انجام است، خاموش کنم.

قبل از انجام این کار، کل دستور غذا را بخوانید هر چیزی دیگر…

… سپس آن را دوباره بخوانید. می دانم، درست است؟ احتمالاً بزرگ روز اما نمی‌توانم به شما بگویم که چند بار فقط فهرست مواد تشکیل دهنده و اولین قدم را قبل از شیرجه زدن در آن بررسی کرده‌ام. همچنین نمی توانم به شما بگویم چند بار مجبور شده ام برای یافتن ماده ای که در متن دستور غذا قرار گرفته بود به فروشگاه برگردم و متوجه نشدم که به آن نیاز داریم. و من را به سنت بزرگ خود مبنی بر به تعویق انداختن شام شروع نکنید زیرا مراحل بیشتر از آنچه پیش بینی می کردم طول می کشد (چیزهایی که باید به دمای اتاق برسانند باعث می شوند هر زمان.) و امتیاز: در نهایت در زمان صرفه جویی خواهید کرد زیرا می توانید پیش بینی کنید که از کجا می توانید چند کار را شروع کنید، مانند شروع به جوشاندن آب در حین خرد کردن، در واقع به یاد داشته باشید که فر را از قبل گرم کنید و غیره.

فضای خود را برای موفقیت آماده و سازماندهی کنید…

… و این شامل مواد تشکیل دهنده شما می شود. این تکنیک نامیده می شود استقرار، و اساساً به این معنی است قبل از شروع به کار خود را با هم بگذرانید. این فرآیندی است که صادقانه بگویم نمی‌توانم بدون آن بپزم و به نظر می‌رسد: مطمئن شوید که میزتان تمیز است. قابلمه ها، تابه ها و ظروف مورد نیاز خود را بردارید و آنها را آماده کنید. مواد خود را آماده کنید – تمیز کنید، خرد کنید، اندازه بگیرید – تا وقتی زمان اضافه کردن یا هم زدن آن فرا رسید، فقط کافیست به کاسه مناسب برسید زیرا از قبل آماده است. (سنجش دیوانه‌وار زمانی که می‌خواهید آن پنجره را بین قهوه‌ای و سوخته بسازید چیزی است که هیچ‌کس در سال 2021 به آن نیاز ندارد.) برای کمک به انجام این کار، ما روی چند مجموعه کاسه در اندازه‌ها و مواد مختلف مانند کاسه‌های فلزی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا بزرگ‌تر را نگه داریم. مواد تشکیل دهنده و کاسه های کوچکتر شیشه ای برای نگهداری دیگران.

وارد علم آن شوید…

… که ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، قول می دهم. چند نمونه از چیزهایی که جستجو کردم: استفاده از کره سرد چگونه بر بافت کوکی‌های شکلاتی شما تأثیر می‌گذارد؟ چرا وقتی سیر را قبل از خرد کردن له می‌کنید، طعم قوی‌تری دارد؟ دانستن دلیل برخی از مراحل یک دستور غذا به من کمک می کند تا تصویر بزرگ را درک کنم – و من معتقدم که وقتی صحبت از آشپزی به میان می آید، مانند بیشتر چیزها، بعد از شما قوانینی را یاد می گیرید که واقعاً می تواند به یک هنر تبدیل شود. اوه، آیا آن غذا خیلی تلخ است؟ بیایید با چیزی شور به جای شیرین مقابله کنیم. آیا سس شکرگزاری خیلی غلیظ است؟ زمان افزایش ویسکوزیته با نشاسته ذرت یا آرد است. زیرا گاهی اوقات اشتباهات در آشپزخانه اتفاق می‌افتد و اگر بدانید که چگونه آنها را اصلاح یا متعادل کنید، خیلی راحت‌تر پیش می‌رود. (ما غذاهای جدی را برای دستور العمل ها دوست داریم با علم پخته شده است.)

در فروشگاه آشپزخانه محلی خود بنشینید…

… هر زمان که دوباره در میان جمعیت احساس راحتی کردید. آنها معمولاً در آخر هفته ها نمایش محصولات و آشپزی دارند، که اگر کلاس عملی بیش از حد ترسناک باشد، اولین قدم آسان برای یادگیری است. من هرگز تماشای مردی را که نشان می دهد چگونه چاقوهای Wüsthof را تیز می کند در یک ویلیامز سونوما، مدتی بعد از عروسی من، فراموش نمی کنم. من مجذوب شدم زیرا یکی از این چاقوها را دریافت کرده بودیم که هیچ کاری از آن استفاده نمی کردم و می خواستم بیشتر یاد بگیرم. یک چیز را به اشتراک گذاشت که هر بار که غذا درست می کنم به آن فکر می کنم: همیشه هنگام استفاده از چاقو برای خراش دادن مواد از روی تخته برش، چاقوی خود را روی آن برگردانید. استفاده از لبه تیز آن را کدر می کند. فقط آن را ورق بزنید. خیلی ساده، درست است؟ شاید همه از قبل این را می دانستند و من واقعاً در اینجا به خودم می گویم، اما این یک بیداری برای من بود. چه کسی می داند چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

افسار را رها کنید و یک جعبه غذا را امتحان کنید…

… زیرا برخی از سخت ترین بخش های فرآیند پخت و پز را از بین می برد. اگر راستش را بخواهم، شب‌هایی هستند که حتی جمع آوری لوازم اطراف آشپزخانه خیلی زیاد است، مهم نیست پخت و پز. با یک کیت غذا، همه چیز از قبل اندازه گیری شده است و در یک کیسه یا جعبه دستی است تا در صورت نیاز آنها را بگیرید. چند دلیل دیگر که من آنها را دوست دارم: دستور العمل هایی که من امتحان کرده ام همیشه تصاویر عالی دارند (بنابراین لحظه ای “پنیر در پنیر” را نخواهید داشت) و بسیار ساده هستند. اگر درست بازی کنید، آنها همچنین می توانند شما را مجبور کنند در یک محیط بسیار کنترل شده و مقرون به صرفه، چیزهایی را که واقعاً قبلاً نکرده اید، درست کنید و بخورید. (عدم خرید ادویه 12 دلاری فقط یک بار استفاده می کنید.)

ابزار مناسب برای کار را دریافت کنید…

… برای اینکه خود را برای موفقیت آماده کنید. این شامل یک مقیاس خوب، کاسه های مخلوط کردن، و دماسنج گوشت و آب نبات است. و در حالی که ما در مورد این موضوع هستیم، سرمایه گذاری روی مواد دقیق غذای خود را در نظر بگیرید – به عنوان مثال، آرد نان یا پیتزا. اگر از قبل عصبی یا بی‌تجربه هستید، با آشپزی بدون ابزار مناسب، به شانس خود برای درست کردن غذای خوب لطمه نزنید. در حال حاضر شرکت‌های جالبی وجود دارند که مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌رسند و آشپزی را با ابزارهای مناسب برای افراد بیشتری در دسترس قرار می‌دهند. شما می توانید بسیاری از آنها را در اینجا پیدا کنید.

فقط کافیست از قبل به آشپزی بپردازید…

… و آن را زیاد انجام دهید. پسندیدن زیاد. چیزهای بزرگ. چیزهای کوچک. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، لذت بیشتری خواهید برد. تمرین عالی می کند، واقعاً این کار را می کند. میزبان مردم نیز. آشپزی برای یک گروه به شما این فرصت را می دهد که بازی خود را ارتقا دهید و آموخته های خود را نشان دهید. هدف من این بود که به اندازه کافی آشپزی کنم که بتوانم یک غذای خاص را تهیه کنم که همیشه بتوانم آن را در گردهمایی ها بیاورم. این سکسی نیست، اما فکر می‌کنم به دستور پخت سالاد کلم مادرشوهرم تسلط پیدا کرده‌ام، بنابراین ما آن را زیاد دنبال می‌کنیم—و همیشه از من دستور غذا را می‌خواهند. و می‌دانم که طعنه‌آمیز است، من به شما می‌گویم این کار را انجام دهید، زمانی که خودم این کار را به اندازه کافی انجام نمی‌دهم، اما شاید این یک یادآوری برای من نیز باشد.

چند مورد دیگر تصادفی…

فراموش نکنید که غذای خود را بشقاب کنید! من بر ترسم از استفاده از ست عروسی چینی خود در طول همه گیری غلبه کردم و اکنون به طور معمول شام خود را با “چیزهای خوب” سرو می کنیم. زندگی کوتاه است، و شما زمان زیادی را صرف آن وعده غذایی کرده اید، بنابراین با آن رفتار کنید! و من شخصا فکر می کنم غذا در یک ظرف زیبا طعم بهتری دارد.

اگر بچه دارید، از آنها دعوت کنید تا به شما بپیوندند. به آنها یک کار سرگرم کننده بدهید (دختر من از کودکی دوست داشت سالاد چرخان را انجام دهد) و اجازه دهید آنها در کارهای جدید رشد کنند—حالا هر دو بچه به اندازه گیری، مخلوط کردن و خرد کردن سبزیجات کمک می کنند. و وقتی نمی خواهند کمک کنند، میز را می چینند. هر خانواده باید کاری را انجام دهد که برای آنها بهتر است، اما برای ما، من می‌خواهم همه در شام مشارکت داشته باشند تا بتوانید از اولین نکته من استفاده کنید (وقت خود را با نوشیدنی صرف کنید). و آنجا – ما به دایره کامل رسیده ایم. نوش جان!