چگونه یک توضیح محصول بنویسیم که مشتریان شما را شگفت زده کند (با مثال)

اگر کسی از شما بخواهد که محصولش را بخرید، اولین پاسخ شما این خواهد بود: “خب، آن چیست و چه کاری انجام می دهد؟”-درست؟ قبل از اینکه متعهد شوید باید در مورد آنچه می‌خرید بیشتر بدانید.

همانطور که تاجر رزیدنت اویل 4 می‌گفت: «چی می‌خری؟»

در دنیای تجارت الکترونیک، توضیحات محصول پاسخ شما را می دهد. آنها تمام جزئیات ضروری پشت یک محصول را توضیح دهید بنابراین مشتریان می توانند آگاهانه تصمیم بگیرند.

اما، اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، توضیحات محصول نیز می تواند تبدیل شدن به ابزاری قدرتمند برای تبدیل تماشاگران علاقه مند به خریداران. بیایید بیاموزیم که چگونه این صفحات می توانند متقاعد و تبدیل شوند و چگونه می توانید این پتانسیل را به حداکثر برسانید.

معامله با توضیحات محصول چیست؟

در دست راست، توضیحات محصول است وای فراتر از تکه‌های متنی که به شما می‌گوید چه چیزی می‌خرید. آنها جایگاه منحصر به فردی در تجربه خرید دیجیتال دارند و آخرین فشار را برای پرداخت فراهم می کنند.

ببینید، مشتریان در انتهای سفر خریدار و قیف تبدیل با توضیحات محصول مواجه می شوند. این مفاهیم، ​​فرآیندی را پوشش می‌دهند که یک سرنخ در زمان تبدیل شدن به مشتری طی می‌کند.

به عبارت دیگر، اکثر مشتریان قبل از کلیک بر روی دکمه “افزودن به سبد خرید” توضیحات محصول را می خوانند (یا دوباره می خوانند). این است یکی از آخرین فرصت هایی که برای متقاعد کردن کسی برای خرید دارید. اکنون فرصتی برای تأکید بر مزایای محصول و رفع هرگونه شک و تردیدی که بازدیدکنندگان ممکن است داشته باشند، وجود دارد.

اگر توضیحات محصول شما علامت را از دست بدهد، ممکن است از فروش ضرر کنید. اما، اگر این قسمت از سفر خرید را میخکوب کنید، شما آخرین فشاری که برای خرید نیاز دارند را به مشتریان می دهید.

چگونه یک توضیح محصول بنویسیم که بفروشد

برای ارتقای فروش بیشتر با توضیحات محصول خود، این پنج نکته توصیه را دنبال کنید:

1. مخاطبان خود را بشناسید

قبل از اینکه یک کلمه از توضیحات محصول خود را بنویسید، مخاطبان هدف خود و مشکلاتی که باید حل کنند را بشناسید. توضیحات شما باید علایق و نقاط دردناک آنها را جلب کند تا بدانند که شما می توانید راه حل مورد نیازشان را به آنها ارائه دهید.

چگونه مخاطب خود را بشناسید؟ انجام تحقیقات عمیق مخاطب با استفاده از روش هایی مانند:

  • مصاحبه/نظرسنجی با مشتری: لازم نیست آنها فوق العاده شیک باشند – فقط مطمئن شوید که مرتباً با مشتریان خود صحبت می کنید.
  • نظارت بر رسانه های اجتماعی: به فالوورهای اجتماعی خود و فالوورهای رقبای خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی باعث می شود آنها را تیک بزنند.
  • تحلیل رقابتی: در مورد اینکه رقبای شما چگونه خود را در بازار قرار می دهند تحقیق کنید تا ببینید مشتریان مشابه چه می کنند.
  • گزارشات گوگل آنالیتیکس/سایت: تجزیه و تحلیل سایت خود را برای روند مکان بازدیدکنندگان و جمعیت شناسی بررسی کنید.
  • ابزار تحقیق مخاطب: ابزارهایی مانند Spark Toro و Audiense اطلاعاتی را در مورد بخش‌های مختلف مخاطب ارائه می‌دهند تا تحقیقات مشتری شما را مطلع کنند.

زمانی که به خوبی مشکلات مخاطبان خود را درک کردید، می توانید محصول خود را به عنوان پاسخ به آن مسائل ارائه دهید. همچنین می توانید از صفت های مرتبط با علایق و ارزش های آنها برای توصیف محصول خود استفاده کنید.

This Is Not Alcohol (TINA) نوشیدنی های غیر الکلی را به افرادی می فروشد که خواهان تجربه الکل بدون الکل هستند. در توضیحات محصول نوشیدنی TINA 1.0 ببینید که چگونه TINA برای این پروفایل مخاطب جذاب است:

تصویر از TINA

این توضیحات محصول این نوشیدنی را به عنوان یک راه حل برای افراد علاقه مند به ارواح غیر الکلی ارائه می دهد با مشخصات طعم و جفت توصیه شده. مشتریان می توانند مشتاقانه منتظر یک نوشیدنی غیر الکلی باشند بدون اینکه توصیفات منحصر به فرد مرتبط با الکل را از دست بدهند.

2. نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را با لحن برند خود مطابقت دهید

مولدهای کپی مبتنی بر هوش مصنوعی در زمان طوفان فکری شما صرفه جویی می کنند. اما نمی توانید برای نوشتن توضیحات محصول به طور کامل به آنها اعتماد کنید. توصیف محصول موفق با لحن و اولویت های برند آن مطابقت دارد – هر دو وظیفه برای انسان ها هستند.

به جای اینکه متنی تولید کنید و آن را یک روز بنامید، به کپی تولید شده توسط هوش مصنوعی خود به عنوان نقطه شروع فکر کنید. ایده هایی را که دوست دارید انتخاب کنید و آنها را متناسب با برند خود تغییر دهید.

چرا؟ همانطور که در گزارش معیار تبدیل 2021 کشف شد، زبان احساسی بر توانایی کپی برای فروش تأثیر می گذارد. برای مثال، مشتریان تجارت الکترونیک به احتمال زیاد از صفحات فرود با کپی مثبت خرید می کنند تا آنهایی که دارای نسخه منفی هستند.

این توضیحات محصول را برای جعبه اشتراک گربه با استفاده از کپی هوشمند بررسی کنید:

این جعبه همچنین شامل یک خوراکی هر ماه است. خوراکی ها از مواد ارگانیک ساخته شده و فاقد مواد نگهدارنده هستند. آنها به گربه شما کمک می کنند تا سیستم گوارشی سالمی داشته باشد در حالی که طعم عالی دارد.

این بسیار محکم است، اما هنوز واقعاً شخصی به نظر نمی رسد.

بیایید توضیحات را تغییر دهیم تا برای صاحبان وسواس گربه جذاب باشد:

هر جعبه همچنین دارای خوراکی های خوشمزه هر ماه است که با مواد ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده ساخته شده است. آنها هضم سالم را تقویت می کنند و در عین حال جوانه های چشایی بچه گربه شما را وسوسه می کنند.

ببینید لمس انسان چقدر اهمیت دارد؟

3. آن را روشن نگه دارید

هنگامی که سعی می کنید پیتزا را به نسخه توضیحات محصول خود اضافه کنید، به راحتی می توانید هدف اصلی آن را فراموش کنید: توصیف محصول خود. توضیحات شما باید کسی را تشویق به خرید کند و به خوانندگان تصویر واضحی از محصول خود بدهید.

شامل جزئیاتی مانند:

  • محصول شما چگونه به نظر می رسد: اگر از توضیحات برای همان محصول دوباره استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را مطابق با ظاهر هر گونه سفارشی کنید. مخاطبان شما اگر ببینند شما محصولی را که قرمز در عکس آن آبی است می‌خوانید سر خود را می‌خراشند.
  • محصول شما چگونه کار می کند: توضیح دهید که محصول شما چه کاری انجام می دهد و چگونه آن اقدامات می تواند به خواننده کمک کند. اطمینان حاصل کنید که جزئیاتی را که ممکن است در یک تصویر یا ویدیو واضح به نظر نرسند، اضافه کنید.

شما اغلب توصیه هایی را در مورد اجتناب از اصطلاحات تخصصی در صفحات فرود در وبلاگ Unbounce می خوانید، مانند پست ما در مورد زبان غیر رسمی. همین قانون در مورد توضیحات محصول نیز صدق می کند. اجازه ندهید کلمات طاقچه و زبان شوخ در راه کپی واضح قرار بگیرند.

همانطور که در توضیحات مربوط به پاک کننده صورت ژله شیری گلوسیر مشاهده می کنید، می توانید محصول خود را به وضوح بدون از دست دادن لذت توضیح دهید.

تصویر از Glossier

این توضیحات محصول در توضیحات رشد می کند. ماده اصلی پاک کننده، پولوکسامر را برجسته می کند، سپس به شما می گوید پولوکسامر به زبان ساده چیست. شما همچنین خواهید آموخت که معنای نه چندان واضح “شیری” و “ژله” در نام محصول چیست.

4. با منافع پیشرو باشید

توضیحات محصول شما باید مزایای محصول شما را در حالی که آن را توصیف می کند نشان دهد. همانطور که در مورد ویژگی های محصول خود می نویسید، “پس چی؟سوال در انتهای خواننده اتفاق می افتد. آنها می خواهند بدانند که اگر محصول شما را انتخاب کنند چه سودی خواهند داشت.

به عنوان مثال، اگر دستمال مرطوب کودک شما 100٪ مواد ارگانیک داشته باشد، به کسی که پاسخ می دهد چه می گویید:پس چی؟» شما می توانید پاسخ دهید که دستمال مرطوب کودک شما دارد “مواد 100% ارگانیک برای پوست حساس کودک.”

هر زمان که می توانید از کلمات و صفت های توصیفی استفاده کنید برای جلب صدای برند و مزایای محصول خود. اما، البته، از کلمات فانتزی به خاطر کلمات فانتزی استفاده نکنید – ممکن است درک نکات اصلی خود را سخت تر کنید.

اگر محصول شما دارای ویژگی ها یا مزایایی است که نمی توانید از رقبای خود دریافت کنید، آنها را در توضیحات خود برجسته کنید. اینها امتیازاتی هستند که باعث درخشش کالاهای شما می شوند.

Brightland، یک برند روغن زیتون و سرکه، “The Spout” را نیز می فروشد – دهانه ای برای اتصال به بطری های آنها. این دقیقاً جذاب ترین محصول در ارزش اسمی نیست، اما برایتلند با مزایا به جذابیت می‌افزاید.

تصویر از Brightland

این توضیحات پاسخ می دهد “پس چی؟” سوال برای کوچکترین ویژگی ها. این ویژگی مزایای استفاده از هر قسمت را برجسته می کند، مانند ریزش نرمتر نی و محدود کردن ریزش.

5. در اثبات اجتماعی بپاشید

بیایید به وضعیتی که در ابتدای این پست خود را در آن قرار دادید برگردیم. پس از اینکه پرسیدید محصول چیست و پاسخ خود را دریافت کردید، ممکن است تعجب کنید، «چرا باید به نظر این شخص در مورد محصولش اعتماد کنم؟ آنها مغرضانه هستند.»

اثبات اجتماعی – شواهدی که نشان می دهد افراد دیگر از محصول شما لذت می برند – به حل این سوال کمک می کند. بر اساس گزارش اعتماد جهانی نیلسن در تبلیغات، مشتریان “توصیه های افرادی را که می شناسم” قابل اعتمادترین شکل تبلیغات می دانند. وقتی بازدیدکنندگان یاد می‌گیرند که مردم آن‌ها را دوست دارند برند شما را دوست دارند، آنها شانس بیشتری برای خرید از شما خواهند داشت.

بررسی ها به عنوان اثبات اجتماعی عالی عمل می کنند، اما شما گزینه های بیشتری دارید. سعی کنید نقل قول های خاص از مشتریان را برجسته کنید یا از رسانه های اجتماعی تأییدیه هایی اضافه کنید.

در یک مثال دیگر مرتبط با گربه (آخری قول می دهم)، صفحه محصول برای غذای گربه تازه درجه انسانی Smalls دارای یک نقل قول از مشتری است.

تصویر از Smalls

اسمالز این نقل قول از صاحبی را که به گربه‌هایش اهمیت می‌دهد – مخاطبان هدف برند – نشان می‌دهد. اگر تصمیم دارید یک نقل قول را برجسته کنید، یکی را انتخاب کنید که مطابق با ارزش های مشتریان اصلی شما باشد.

لندینگ را با سئو و کپی هوشمند بچسبانید

بعد از اینکه توضیحات محصول خود را تایپ کردید، وقت آن است که کلمات کلیدی SEO را در صورت داشتن آنها وارد کنید. ابتدا کپی خود را بنویسید، سپس کلمات کلیدی باقیمانده را در جاهایی قرار دهید که به طور طبیعی در جمله شما قرار می گیرند. خوانندگان و رتبه جستجوی شما از شما تشکر خواهند کرد.

اما قبل از اینکه بتوانید توضیحات خود را بنویسید، باید با ایده های محکم شروع کنید. اگر به مقداری الهام نیاز دارید، Smart Copy آن مفاهیم را روی صفحه نمایش می‌دهد تا بتوانید شروع به نوشتن توضیحات محصول قاتل کنید.