چگونه یک نسخه تبلیغاتی بنویسیم که کلیک های بیشتری دریافت کند

بعد از اینکه در مورد کلمات کلیدی کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک تحقیق کردید، کار شما به پایان نرسیده است. شما نمی توانید فقط چند کلمه کلیدی را روی تبلیغ خود بگذارید و آن را یک روز بنامید.

تصور کنید در حال پیمایش در نتایج جستجو و فید اجتماعی خود هستید و با تبلیغی روبرو می شوید که می گوید:

تعطیلات گرمسیری
بهترین تعطیلات جزیره
بسته های تعطیلات گرمسیری

شما نمی خواهید روی آن تبلیغ کلیک کنید، درست است؟ اصلا برای چیه؟ اگر برخی از هجاها را عوض کنید، ممکن است هایکو خوبی باشد، اما همین.

در عوض، شما باید کپی بنویسید که بازدیدکنندگان را تشویق به کلیک کردن کند. اما چگونه می‌توانید یک نسخه تبلیغاتی بسازید که بفروشد؟ بیایید در مورد اینکه چرا کپی تبلیغات اهمیت دارد و چگونه می توانید مشتریان بیشتری را با آن جذب کنید صحبت کنیم.

چرا کپی تبلیغات مهم است

طراحی تبلیغ شما توجه افراد را به خود جلب می کند، اما متقاعد کردن آنها برای کلیک کردن بر عهده نسخه است.

بسیاری از افرادی که تبلیغات را مرور می کنند هنوز در مورد احساس خود در مورد مارک های مختلف در بازار تصمیم می گیرند. نود درصد از جستجوگران موبایل هنوز مطمئن نیستند که از چه برندی می خواهند خرید کنند—به همین دلیل در حال جستجو هستند. کپی تبلیغ شما به شما این امکان را می دهد که تأثیر ماندگاری بر مشتریان بالقوه بگذارید.

به علاوه، هرچه کپی تبلیغ شما بهتر باشد، هزینه کمتری برای هزینه هر اقدام (CPA) پرداخت خواهید کرد. CPA مبلغی است که برای وادار کردن کسی به انجام کاری با یک تبلیغ هزینه می شود.

میانگین CPA گوگل ادوردز 48.96 دلار برای جستجو و 75.51 دلار برای نمایش است، در حالی که تبلیغات فیس بوک میانگین CPA 19.68 دلار است. اما وقتی بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنید تا با کپی آگهی خود اقدام کنند، شما می توانید آن قیمت ها را کاهش دهید. این بدان معناست که پول کمتری از بودجه بازاریابی شما خرج می شود و پول بیشتری در جیب شما است.

چگونه کپی آگهی خود را میخکوب کنیم

در اینجا چهار راهبرد برای نوشتن نسخه تبلیغاتی که بینندگان را متقاعد می کند تا اقدام کنند، آورده شده است. برای ثبات، بیایید به نمونه هایی از همان پلتفرم – تبلیغات فیس بوک نگاه کنیم، اما این توصیه برای هر پلتفرم تبلیغاتی که استفاده می کنید اعمال می شود.

یک نکته دیگر قبل از اینکه وارد شوید: بدانید که از چه تصاویر و پلتفرمی تبلیغاتی استفاده خواهید کرد قبل از نوشتن کپی سپس، این نکات را به کار ببرید تا با طرح و پلتفرم شما مطابقت داشته باشند.

1. دست به کار شوید

کپی آگهی باید مستقیم و دقیق بماند زیرا شما فقط فضای زیادی برای تأثیرگذاری دارید.

محبوب ترین پلتفرم های تبلیغاتی محدودیت های متنی خود را کوتاه نگه می دارند. تبلیغات جستجوی گوگل دارای محدودیت عنوان 30 کاراکتر و محدودیت توضیحات 90 نویسه است. فیس بوک توصیه می کند تبلیغات فید فیس بوک و اینستاگرام خود را با عنوان 40 کاراکتری و متن اصلی 125 نویسه نگه دارید.

در یکی از مفرط به عنوان مثال، تبلیغات خرید Google طول متن خود را تا حد امکان کوتاه نگه می دارند:

بنابراین، اگر نسخه تبلیغاتی شما باید آن را کوتاه نگه دارد، چه ایده هایی را باید در اولویت قرار دهید؟

روی راه حل ها و مزایا تمرکز کنید. توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما مشکل مخاطب را حل می کند. بر مزایا بر ویژگی ها تأکید کنید.

چگونه می دانید چه راه حل ها و مزایایی را در اولویت قرار دهید؟ تحقیقات مخاطبان به شما کمک می کند تا بفهمید چه امتیازاتی بیشتر برای مخاطب هدف شما جذاب است.

ببینید چگونه Welch’s مزایای خود را در تبلیغات فیس بوک برای اسموتی های خود متمرکز می کند:

تصویر از ولش/فیس بوک

این تبلیغ با سه مزیت – پر از طعم، بدون آمادگی، و grab ‘n’ go – به میدان می‌آید. اکنون می‌دانید که این محصول برای مشتریانی طراحی شده است که می‌خواهند یک اسموتی سریع و طعم‌دار و بدون آماده‌سازی، تنها در چند جمله داشته باشند.

2. سفارشی کردن بر اساس فاز قیف

بینندگان تبلیغات می تواند در هر مرحله از قیف تبدیل، فرآیندی که سرنخ معمولی شما قبل از تبدیل شدن به مشتری طی می کند. سرنخ های نزدیک به بالای قیف (TOFU) به پیام های مربوط به آگاهی بهتر پاسخ می دهند. در همین حال، کسانی که نزدیک به انتهای قیف (BOFU) هستند، برای انجام اقدام به یک فشار نهایی از نسخه شما نیاز دارند.

بنابراین، باید کپی آگهی خود را سفارشی کنید و با توجه به مرحله قیف خواننده مورد نظر، اقدام به اقدام کنید. اگر می خواهید آگاهی خوانندگان TOFU را افزایش دهید، نسخه خود را جذاب و روشن نگه دارید. هنگامی که یک تبلیغ BOFU دارید که سعی در بستن یک فروش دارید، کپی خود را با افعال عملی عمدی تر کنید.

بطور خلاصه، نسخه تبلیغاتی شما باید با سطح تعهدی که انتظار دارید مخاطبان آگهی شما داشته باشند مطابقت داشته باشد. نگاه کنید که چگونه K9 Resorts Luxury Pet Hotel از لحنی دعوت‌کننده برای تشویق خوانندگان TOFU برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات خود استفاده می‌کند:

تصویر از K9 Resorts Luxury Pet Hotels/Facebook

این آگهی آگاهی را در مورد بسته های نیم روزه افزایش می دهد و با استفاده از لحن آموزنده و خوشامدگویی، مزایای خدمات را به اشتراک می گذارد. (“آیا میدانستید…”). از بازدیدکنندگانی که اطلاعات زیادی در مورد کسب و کار ندارند دعوت می کند تا با CTA مناسب TOFU اطلاعات بیشتری کسب کنند.

3. با اثبات اجتماعی اغوا کنید

گاهی اوقات، قانع‌کننده‌ترین استدلال‌ها در کپی از جانب شخص دیگری می‌آیند. اثبات اجتماعی – شواهدی که نشان می دهد سایر مشتریان محصول یا خدمات شما را دوست دارند – به شما اعتبار می دهد. بررسی و تکه تکه‌های گواهی نشان می‌دهد که دیگران از چیزی که شما ارائه می‌دهید لذت می‌برند، بنابراین بینندگان می توانند اعتماد کنند که آن را نیز دوست خواهند داشت.

سعی کنید اثبات اجتماعی خود را کوتاه و تاثیرگذار نگه دارید تا در محدوده شخصیت های پلت فرم تبلیغاتی خود باقی بمانید. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از یک گرافیک متمرکز بر کپی استفاده کنید که پشتیبانی مشتری را نشان می‌دهد، مانند Society Nine:

تصویر توسط انجمن نهم/فیس بوک

Society Nine از گواهی مشتری استفاده می کند که متوجه شده است مشت محکم تری از دستکش بوکس خود زده است. اگر ماریا بتواند ضربه محکم تری از دستکش های Society Nine دریافت کند، می توانید این قدرت را در خودتان نیز بیابید. تلاش كردن پیوند دادن بقیه کپی خود به مزایایی که در اثبات اجتماعی شما نشان داده شده است مانند این تبلیغ

4. نسخه تبلیغاتی و کپی صفحه فرود را ردیف کنید

کپی آگهی شما بر سفر مشتری شما پس از کلیک کردن تأثیر می گذارد. اگر آنها روی صفحه فرود کلیک کنند که با حال و هوای تبلیغات شما مطابقت ندارد، می توانند پرت شوند و آنجا را ترک کنند.

فکر کنید چه حسی به شما دست می دهد اگر روی یک تبلیغ شیک و شیک نوشته شده کلیک کنید و صفحه فرود را با استفاده از زبان فوق العاده معمولی و کلمات ناسزا ببینید. شما احساس نمی کنید که در جای مناسب هستید، ها؟

وقتی لحن و زبان خود را بین آگهی و صفحه فرود خود ثابت نگه دارید، این کار را خواهید کرد کاهش اصطکاک بین کلیک روی تبلیغ و تبدیل. مشتری شما قبلاً تا اینجای کار آمده است – شما نمی خواهید آنها را قبل از انجام کاری که می خواهید در صفحه شما انجام دهد، از دست بدهید.

ببینید که چگونه فاز دو، یک فضای کار مشترک، از زبان دوستانه و معمولی هم در تبلیغات و هم در مقصد استفاده می کند:

تصویر از فاز دو/فیس بوک

“مثل کار کردن از خانه، اما با شلوار.” گستاخ و دوستانه – خوب! بیایید ببینیم کپی مقصد چگونه مقایسه می شود:

تصویر از فاز دو

عبارات “به دفتر جدید خود خوش آمدید” و “بگذار با تو رشد کنیم” لحن را دوستانه نگه دارید، و انتقالی آرام از تبلیغات را فراهم کنید.

با این حال، می‌خواهم توجه داشته باشم که فاز دو مستقیماً به صفحه اصلی آنها در این مورد پیوند دارد. اما، بهترین شرط شما این است که یک صفحه فرود متمرکز بر تبدیل برای کمپین تبلیغاتی خود ایجاد کنید. این صفحات مانند یک قیف عمل می‌کنند تا بازدیدکننده شما را به سمت کاری که می‌خواهید انجام دهد ادامه دهد.

آن را با یک CTA قاتل به خانه بیاورید

اکنون، برای لمس نهایی –تماس شما برای اقدام (CTA). عبارت قدرتمندی را انتخاب کنید که با کاری که می‌خواهید بازدیدکننده‌تان هنگام کلیک کردن روی تبلیغ شما انجام دهد، مطابقت دارد.

ارائه CTA شما به پلتفرم تبلیغاتی شما بستگی دارد. تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام شما را وادار می کنند یک عبارت دکمه CTA از پیش تعیین شده را انتخاب کنید، در حالی که باید CTA خود را در انتهای کپی تبلیغات گوگل خود قرار دهید.

سپس با بهترین شیوه های CTA در پلتفرم تبلیغاتی خود آشنا شوید مطمئن شوید که CTA شما با آن استانداردها و اهداف شما مطابقت دارد. همچنین می‌توانید از تاکتیک‌های متمرکز بر تبدیل برای CTAهای صفحه فرود الهام بگیرید.

اگر برای تهیه نسخه تبلیغاتی به کمک نیاز دارید، Smart Copy می‌تواند شما را با پیشنهادات بهینه‌سازی شده برای اکثر پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال اصلی، از فیس‌بوک گرفته تا تبلیغات گوگل، شروع کند.